6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

Quick time VR 360° panorama -> film

Hallo,

Kan je van een .mov bestand (qt dus) maar zo’n panoramische 360° mèt muisbesturing (zoiets dus) omvormen naar :

– ofwel een aantal ‘foto’s’ van de verschillende hoeken
    – ofwel zo’n panorama als ‘filmbestand’ importeren in imovie (maar hoe moet je dan de ‘sturing’ en snelheid regelen?)

rare vraag, maar ja zo’n goed forum levert altijd wel ietsje kennis op dacht ik zo.

Dank
    Davedive

Bijdrager
    Jakke

Hoe maak je zo’n QT 360° ding, heb je daar QT pro voor nodig?

Bijdrager
    Tjerker

Bij mijn Canon camera kreeg ik photostitch software waarmee je meerdere foto’s aan elkaar hecht tot een panorama of een qt vr.

Kijk eens bij versiontracker: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15939

Bijdrager
    wout
    Bijdrager
    helix

Met Cubic VR kan het prima
    je kan er mits de instellingen wat aan te passen een pano mee maken, de foto’s kan je ‘stitchen’ in Photoshop

Met Cubic VR hebben mijn studenten leuke QTVR gemaakt (zie de onderstaande links)
    bij studenten werk (linker kolom) daarna kies je voor 2de kan QTVR darkroom,
    via de index pagina per ontwerp kom je op de bannerpagina met een overzicht van alle werkjes

veel plezier

Bijdrager
    davedive

Ik heb het blijkbaar niet ècht duidelijk gemaakt zo te zien.

Het is niet om zo’n panorama te maken maar om van zo’n panoramische 360°-photostitch-quicktimeVR-bestand –> imovie te exporteren/importeren.

Iets meer uitleg :

1. 1 maand terug, heb ik de foto’s gedownload van mijn sd-card naar de harde schijf. Daarna zo’n photostitch gemaakt en een Quick time VR-panorama gemaakt. Fantastisch. Daarna zijn de originelen overal gewist geworden:cry:

2. Nu zou ik die foto’s graag in een imovieprojectje gebruiken maar gezien ik enkel nog die quicktime-VR heb zou ik daarvan een ‘clip’ willen maken.

Ondertussen heb ik via ‘appeltje-shift-4’ en selectie de shots die ik wou ‘gecaptured’ en via photoshop weer in foto’s gezet, maar ze zijn gehoorlijk vervormd door de ruimtelijke ‘stitching. Niet zoals je een ‘rondgang’ maakt dus.

Samengevat : zo’n VR maken geen probleem (mits juiste basismateriaal) maar de situatie omdraaien is niet mogelijk vermoed ik.

Een ‘filmpje’ dat een bepaalde tijdsduur heeft en aan een bepaalde snelheid het VR-panorama afspeelt is dit mogelijk????

Davedive

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.