9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    knippie

Quick Look start soms niet.

Sinds het downloaden van High Sierra doet mijn Quick look het soms niet bij sommige films.
    Heeft iemand anders daar ook last van?

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  knippie.

Moderator
    Night

De standaard troubleshooting stappen al eens doorlopen?

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    knippie

Ja dat heb ik punt 1/11/12 heb ik uitgevoerd. Ik heb nog niet het OS vervangen dat vind ik nu nog een stap te ver gaan omdat het maar bij sommige films is. Alle foto’s/pdf’s starten wel gewoon op.
    Ik ga er wel achter komen maar was benieuwd of er nog iemand last van had.

Moderator
    Night

De achterliggende reden zou kunnen zijn dat er voor de betreffende filmbestanden geen goede Quicklook plugin beschikbaar is of dat Quicklook het bestand door de extensie niet met de juiste plugin opent. Kunnen die filmbestanden wel gewoon in Quicktime geopend worden? Bij mij geven sommige filmbestanden in aparte formats ook wel eens problemen. Ik heb voor sommigen bestandsformaten ook aparte Quicklook plugins gedownload.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    knippie

Ik heb alleen mp4 films, de een doet het wel en de ander niet! Waar haal je die plugins vandaan?

Bijdrager
    csteelooper
    knippie op 02 oktober 2017

Ik heb alleen mp4 films, de een doet het wel en de ander niet! Waar haal je die plugins vandaan?

Kan nog steeds een codec-issue zijn. H.265 en H.264 bijvoorbeeld, makken allebei gebruik van de extensie .mp4. Je kan bijvoorbeeld met VLC eens kijken naar de exacte codec (dus bijvoorbeeld of het H.265 is) en dan daarvoor een .qlgenerator zoeken. Overigens: als het voor de bestanden in kwestie inderdáád om H.265 gaat, is een upgrade naar High Sierra wellicht het overwegen waard. High Sierra ondrsteunt H.265 out-of-the-box.

Bijdrager
    knippie

csteelooper

Ik heb alles altijd met Handbrake omgezet naar H264, ik het heb gekregen nadat ik High Sierra heb gedownload daar draait nu mijn Mac op.

Bijdrager
    csteelooper

Aha… En in VLC of zo? Werken de bestanden daar wel in? Soms kan de header van een bestand net niet helemaal in orde zijn. QuickLook en QuickTime kunnen er dan niet veel mee, maar VLC vaak wel

Bijdrager
    knippie

Alles werkt wel, alleen sommige films kan ik niet in Quicklook bekijken, dat gebruik ik altijd om te controleren of de ondertitelingen een beetje gelijk lopen. Natuurlijk kan ik dat ook met VLC doen maar, Quicklook is het gemakkelijkst.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.