9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WLTR

QuarkXPress en euro teken

Wie weet raad?

Mijn nieuwe fonts die het euroteken bevatten (uiteraard legaal) werken niet in QaurkXPress 6.1. Lettertypecatalogus, Suitcase en FontagentPro… het maakt geen verschil. QuarkXPress laat het euroteken niet zien, sterker nog… de bestanden die nieuwe fonts bevatten worden niet eens afgedrukt. Er zijn ook nog verschillen in de ddefcts tussen onze werkstations onderling. In overige programma’s werkt de fonts prima.

Wie kent dit probeem en heeft een oplossing.

Groet,
    Walter

Bijdrager
    Indomarco

Wat ik (vroeger) gedaan heb:
    Een euroteken in Illustrator gemaakt en die als illu geimporteerd!

Niet de charmanste oplossing, maar wel een goede workaround

Bijdrager
    Steve Brooklyn

op de adobe site kan je gratis het euro lettertypen downloaden

Bijdrager
    walterb

De veiligste oplossing is helaas een van de adobe fonts te gebruiken, ook zijn er enkele euro collections te vinden, die eurotekens in verschillende vormen hebben, cursief, schreven, condensed enzovoorts. Met zoek en vervang en met teksttypogrammen moet ik het maar zo doen, fijn he, de euro?

Bijdrager
    Deskman

Weer een valkuil… XPress ondersteunt geen OpenType fonts. Ik vrees dat het ‘m daar in zit.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

http://store.adobe.com/type/eurofont.html;store

gevind!!!

moet je hier registeren… en dan kan je ze downloaden…
    is vrij voor iedereen!!!

Bijdrager
    WOZ
    ”Deskman”

Weer een valkuil… XPress ondersteunt geen OpenType fonts. Ik vrees dat het ‘m daar in zit.

Neu, waarom zou een opmaak-programma van 1600 euro zoiets als Open Type ondersteunen? Dan zou je zomaar kunnen opmaken mét een euro teken of een andere taal erin! Duh…:P :evil:

Bijdrager
    Deskman

Weer een ‘één-tweetje…’:

Als je in een ander land dan de USA woont moet je ook een versie kopen die bijna twee keer zo duur is omdat daar ook 8 nooit gebruikte andere talen in zitten, maar ja, geen Nederlandse afbreekroutines is in een opmaakpakket natuurlijk ook vragen om problemen…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Even iets heel anders,

WLTR geeft verder weinig info.
    zomaar wat vragen:

wat voor fonts zijn het die je wilt gebruiken?
    die Kwark, is dat een Nederlandse versie ?
    zo, ja, is je systeemtaal Nederlands ?
    en je toetsenbordvoorkeuren ?(dat vlaggetje rechtsboven in je menubalk, is dat een Nederlandse of een Amerikaanse vlag ?)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.