9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Waldo

Quark Xpress probleem na updaten naar Jaguar

Hoi Allemaal die dit bericht lezen,

ik heb een vraagje betreffende een probleem dat ik momenteel ondervind met quark Xpress 5 paspoort.

Na update van Os X naar (Jaguar) OS X 10.2, kreeg ik bij het bewaren van een document in Quark een stomme fout.
    Ik kan niet meer een keuze maken of ik een bestand wil overschrijven en op JA klikken, het venster dat die keuze moet laten zien is” lijkt wel” afgesneden net na de knop “nee” dus de knop “ja” zie ik niet meer en op de “j” drukken van het toetsenbord helpt ook niet.
    Hierdoor ben ik gedwongen om elke keer als ik een doc. wil bewaren om een nieuwe naar eraan te geven wat resulteer in een enorme lijst met bestanden (filenname-1 tot ga maar door)….irritant dus.

Heeft iemand dit probleem ook meegemaakt en weet misschien een oplossing dan hoor ik dat graag.

groeten

Waldo

Bijdrager
    verbeek.h

Het probleem is me bekend en zit ‘m in Quark’s gedrag onder Classic. Oplossing? Niet meer in OS X met Quark werken, overstappen op Indesign of wachten op Quark 6….

Bijdrager
    Vincent

mon pappi werkt ook met Quark onder X2.4/classic & heeft nooit problemen. Het kan dus wel degelijk zonder een dure uitgave (indesign) of hopeloos zitten wachten (quark 6).

Kan je verder niet helpen.. weet er te weinig van af…. maar geef de moed iig niet op!

Bijdrager
    thd

ik maak onder OSX en ook onder OS9 gebruik van DefaultFolder. Hiermee kun je (alleen onder OS9) o.a. de defaultknop (dus de knop die activeert met de returntoets) in geval “wilt u dit bestand vervangen” op “ja” zetten. Ook al is deze (ja, hoor ok bij mij) niet in beeld, kan ik door de return-toets te drukken toch “ja” activeren (“nee” kan ik gewoon zien en normaal klikken”).

Bijdrager
    sabine

Bijdrager
    Hemi

Heb dat probleem ook met Q5 en OS X.2.4
    Even als simpelste oplossing is om je documentje te hernoemen met bijv. een “2” erachter te typen, en daarna te vervangen in de Finder.

Bijdrager
    sabine

ik heb het regelpaneel default folder geinstalleerd en ik moet zeggen het is een mega verbetering

http://www.stclairsoft.com/DefaultFolder/index.html hier staat het

Bijdrager
    Urbin Design

Heerlijk hé.
    Na 30 dagen blijft deze optie gewoon werken.
    da’s helemaal top.
    THX Default. :P

Bijdrager
    Waldo

:finderoud: ben er uit,

dank zij verschillende van jullie….

gewoon die defaultfolder shareware gedownload, dank je ohho, voor de email met aanvullende info.

En nog een opmerking voor Hemi,
    – als je mijn vraag had gelezen dan wist je dat hetgeen wat jij zei, dat we daar al mee bezig waren, maar aangezien ik om de paar minuten en/of aanpassingen een document bewaar ookal ben ik er nog mee bezig..dit om te voorkomen dat als de mac crasht (meestal het programma waarin je werkt) dat ik dan geen corrupte files heb en van voor af aan weer opnieuw moet beginnen.
    Dus zie bovenstaande..ik werd gek van bestanden met opvolging van a t/m z liepen….geen doen.

De oplossing ligt gewoon bij de Defaultfolder shareware.

gegroet en bedankt iedereen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.