22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

quark -> pdf wordt maar 1 mm hoog?

Ik heb thuis in quark een document gemaakt en als ik deze naar PDF omzet (postscript bestand -> distiller) wordt deze maar 1,1 mm hoog ipv 210mm. Er staat me iets van bij dat ik dit probleem eerder heb gezien, maar waar ik ook zoek ik kan de oplossing zo niet vinden….

Wie herkend dit probleem of nog beter, wie heeft er een oplossing voor…

Bijdrager
    Mona
    Bijdrager
    olbo

Ja, ik ben van plan om over te stappen maar daarmee ben ik op dit moment nog niet geholpen…

Please, laat de verwijzing naar InDesign voor dit moment even links liggen…

Bijdrager
    Spleet

Ik heb dit probleem ook weleens gehad…..

Plak heel je document even in een nieuw document en probeer het opnieuw!

Bijdrager
    MouseMighty
    ”olbo”

Ja, ik ben van plan om over te stappen maar daarmee ben ik op dit moment nog niet geholpen…

Please, laat de verwijzing naar InDesign voor dit moment even links liggen…

Olbo’s problemen, bevestiging 1 hoe lang ga je nog klooien met Quark voordat je jezelf een plezier doet met InDesign? Als je de Premium Suite koopt voor Photoshop, Illustrator krijg je InDesign er gratis bij :P Quark is en blijft een &*)(%^&[email protected]!(%)&^ applicatie vergeleken met InDesign. Dat roep ik al vanaf InDesign 1.5 (toen Quark nog wel iets kon).

Bijdrager
    Monique

Kan je hem niet direct naar pdf printen?

Bijdrager
    hopsa

Automatische breedte of hoogte staat uit? Juiste PPD? (Zal wel, maar ja, iedereen kan zich wel eens vergissen! :wink: )

Bijdrager
    olbo

Nou, ik heb alles maar in een nieuw document gezet op mijn werk… dat werkt maar weet niet wat het probleem is / was….

Bijdrager
    semt-x

Heb je anders ook geprobeerd om je file eerst naar postscript weg te schrijven en daarna door distiller heen te halen?
    Misschien dat dat ook werkt???

Bijdrager
    olbo

Ik doe altijd een PS maken en die door de distiller halen…

Nou, geweldig. Macs gestolen…. nieuwe macs… quark installeren… en ja hoor, nu heb ik het probleem op het werk en dat is verdomde klote als je deadlines hebt.

Heeft iemand inmiddels een oplossing (ja, InDesign gaat het waarschijnlijk toch winnen, ook hier)

Bijdrager
    olbo

Het vreemde is dat ik dit probleem steeds tegenkom als ik alles opnieuw installeer ongeacht systeem (g4, g5, intel); en toch kan ik hierover op internet helemaal niks vinden. Ik zal eens de Adobe PDF driver vervangen… ik zou het anders niet weten…

Bijdrager
    Spleet

En als je export naar pdf doet?? krijg je dan ook een pdf van 1 mm hoog?

Bijdrager
    olbo

Ja, dus het moet dus denk ik aan de ‘engine’ van quark liggen. Ik heb even de PPD van Acrobat 6 geprobeerd maar dat help ook niet (nu PPD 8 weer terug gezet).

Die gene met de oplossing zal me ontzettend blij maken… ik blijf zelf ook even verder zoeken….

Bijdrager
    Ferdinand

allereerst met welke versie van Quark werk je (ik ben een va die weinige gelukkige quark gebruikers!)?
    Indien je versie 7.5 of hoger gebruikt kun je goed via export werken.
    Staat de juiste ppd (en ook in de juiste ppd map (via ppd manager)

Je kunt ook via bewaar als .eps een pdf maken (en dan maar hopen dat het maar 1 of enkele pagina’s zijn…)

Heel veel succes en Xpress (zeker 8) is een mooi en goed programma!

Bijdrager
    olbo

Quark versie 7.5 met Leopard (had dit probleem ook met 7.3 icm Tiger/g5). PPD lijkt goed geinstalleerd te zijn. Bewaar als EPS en daarna deze EPS op distiller gooien gaat wel goed, maar niet de workflow die ik wil… (voor tijdelijk helpt het natuurlijk wel even)

Bijdrager
    olbo

Trouwens, als ik alle PPD’s uit zet kan ik nog steeds een (foute) PDF maken; dus de ‘exporteer PDF’ maakt blijkbaar geen gebruik van de PPD’s binnen Quark… maar van welke ‘engine’ maakt hij dan gebruik?

Bijdrager
    Ferdinand

heb je ook al naar de opties bij het exporteren van je pdf gekeken (denk van wel, maar voor de zekerheid)

Bij pagina opties, meta data en hyperlinks heb ik alles uit
    Compressie: automatisch zip/jpeg low, downsample 300dpi bij kleur en grijs, monochrome CCITT 4 en 2400 dpi, tekst /lijn comprimeren
    keur: composiet / cmyk+steunkleur
    font alles
    merkeringen gecentreerd 0,088mm, 8,47mm en 2,117mm
    aflopend symetrusch 3 mm
    lagen selecteer alles
    transparanties: alles op 300dpi(ook slagschaduw!) upsamplen 200 naar 300 dpi
    opi actief tiff en eps incl illustraties

een ander punt kan zijn dat je je voorkeursmapje moet maken of weggooien. In de map van Xpress moet je zelf een map maken ‘Preferences’ en dan xpress opstarten, deze wordt dan gevuld met allerlei voorkeuren. Als je dat niet doet wordt het op de een of andere plek neergezet en dat is lastig. Mocht die daar staan maak ‘m dan eens leeg en start Xpress weer opnieuw op.

succes

Bijdrager
    olbo

Ik heb net met Quark gesproken en die kwamen inderdaad met de tip van de ‘Preferences’ map die ik moest aanmaken binnen de Quark Xpress map. Heeft bij 1 document gewerkt … zal er nog even verder mee stoeien…

*edit* dit lijkt op dit moment de oplossing te zijn.

Bijdrager
    Macteach

Dit probleem is opgelost in 10.5.6. Apple had iets veranderd aan CUPS en dat levert/leverde problemen op, ook in InDesign.

Bijdrager
    olbo

Het heeft naar mijn weten helemaal niks te maken met 10.5.6. Want dat systeem draai ik nu al.

Trouwens was de oplossing van de Preferences map van korte duur. Heb net een document geprobeerd en ging weer niet goed… en in een nieuw document plakken was ook geen oplossing. :cry:

Bijdrager
    olbo

Het lijkt meer te liggen aan de locatie van de PPD map. Deze mag je niet veranderen in een ander ‘pad’ (locatie). IPV van het pad te veranderen kun je beter de PPD in de default pad stoppen…

Bijdrager
    olbo

Inmiddels weer terug bij dit probleem gekomen omdat het op een ander systeem geinstalleerd moest worden. En jawel hoor, hetzelfde probleem doet zich voor. Ik heb zelf mijn eigen raad boven bekeken maar daar kom ik op dit moment niet meer uit.

Ik ben er wel achter dat er een soort “driver’ mee bewaard word met het document die bepaald of het goed of fout gaat, omdat ik onderling de PS bestanden heb uitgewisseld en de foute PS bestand ook fout is op de goede Mac (xpress daarop dan) en visa versa (met de goede PS bestanden).

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.