11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Grave

Quark Express wil geen cpdf meer maken.

Dit weekend heb ik een nieuwe hdd geinstaleerd en alles opnieuw geinstaleerd.

Nu wil ik in Quark een cpdf maken, dit deed ik normaal door via print er een cpdf van te maken, maar nu geeft hij me een foutmelding dat hij geen printer kan vinden.

Bij printer heb ik opgegeven pdf.

Ik snap niet waarom hij het nu ineens niet meer doet, terwijl ik precies hetzelfde doe als normaal.

Iemand een idee? :oops:

Bijdrager
    nookie

Waarschijnlijk moet je nog een ”pdf” printer toevoegen in je printerlijst.
    Zoiets als een ADOBE PDF.

Bijdrager
    Grave
    ”nookie”

Waarschijnlijk moet je nog een ”pdf” printer toevoegen in je printerlijst.
    Zoiets als een ADOBE PDF.

[URL=http://img135.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1kd3.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Volgens mij staat alles precies hetzelfde zoals ik het altijd had.

Bij printer, adobe pdf toegevoegd, maar dan vraagt ie om een print driver :| voordat ik em kan toevoegen.

Bijdrager
    Whamp

Met welke versie Quark XPress werk je?

Inactief
    Anoniem

Zoiets heb ik ook gehad, maar dan met InDesign, heb Acrobat opnieuw geinstalleerd en toen was het weg.

Maar, iets anders: je denkt toch niet dat de PDF die Quark uitspuugt meteen certified is hoop ik? Hij moet dan in ieder geval nog door een programma als Pitstop, en dan nog moet kan er een heleboel fout gaan;)

Bijdrager
    Grave
    ”Sgt.

Zoiets heb ik ook gehad, maar dan met InDesign, heb Acrobat opnieuw geinstalleerd en toen was het weg.

Maar, iets anders: je denkt toch niet dat de PDF die Quark uitspuugt meteen certified is hoop ik? Hij moet dan in ieder geval nog door een programma als Pitstop, en dan nog moet kan er een heleboel fout gaan;)

Quark expres 6.5

Ook maar es proberen. Nee daarna gaat ie nog door destiller.

Maar hij zegt dus bij quark dat ie de printer niet kan vinden.

Bijdrager
    Grave

Heb nog evenw at gegoogled, en bij “printer”, staat ineens adobe pdf er niet bij, terwijl deze er wel bij zou moeten staat?

Iemand die meer weet?

Bijdrager
    Grave

:innocent: Weet niet hoe, maar heb er een postscript bestand uitgekregen en die door destiller weer gehaald en hij is er goed uitgekomen.

Direct pdf’en zoals ik altijd deed voorheen vanuit Quark werkt niet meer, ik weet niet waarom, maar hij heeft er geen zin in. Maar via destiller is ook prima :)

Nu pitstop es bekijken.

Wat een gekloot met Quark… denk dat ik indesign maar es meer ga gebruiken :?

Bijdrager
    nookie

Dan heb ik het idee dat je een dropbox aangemaakt had in Distiller.
    Je bureaublad als dropbox waarschijnlijk.
    Verschijnt er een .ps bestand op je bureaublad, dan opent Distiller zich en maakt hij de pdf voor je.

Bijdrager
    Grave
    ”nookie”

Dan heb ik het idee dat je een dropbox aangemaakt had in Distiller.
    Je bureaublad als dropbox waarschijnlijk.
    Verschijnt er een .ps bestand op je bureaublad, dan opent Distiller zich en maakt hij de pdf voor je.

Quark zette idd het .ps bestand op mn bureaublad, maar moest em zelf handmatig in destiller zetten.

Maar was al blij dat hij uberhaupt wat deed, niks zo vervelend als de hele dag iets proberen te fixen zonder dat je precies weet waar het aan ligt.

Bijdrager
    nookie

Probeer eens een dropbox in distiller te maken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.