18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    de M

Quark error

Ik werk tussen 8 en 5 met Quark op een Windows machine:evil: , al heel wat dat ik Quark kreeg, maar goed, nu krijg ik geregeld de melding dat het bestand dat ik open geen geldig bestand is [9]. Is dit een welbekende fout?

Bijdrager
    Mmmarco

Hmm. Nog nooit van gehoord. Misschien heb je een versie 4.x en probeer je versie 5 docjes te openen? Of er is een extentie (zoals pasteboard) gebruikt die jij niet bezit. Gevolg is dat je het hele document niet kunt openen. Zou ik navragen bij diegene die je de bestanden geeft.

Bijdrager
    de M

Dat is het probleem, de bestanden worden zelf gemaakt met QuarkXpress Passport 5.0, en na een compleet boekwerk gemaakt te hebben krijg ik dat.
    Als ik open vanuit Quark dan krijg ik: Foutief bestandsformaat [70]
    Met de melding dat het een systeemfout betreft.

Bijdrager
    SvS

hmm, quark documenten die met mac gemaakt zijn, zijn niet te openen op quarkxpress for windows. Misschien heeft het daarmee te maken?

Bijdrager
    de M

Nope! Was het ’t maar. Het word gemaakt op een WM (WindowsMachine) en opgeslagen en geopend. Eerst dacht ik aan de combinatie pagemaker en Quark, dus PageMaker is eraf gegooid en Quark opnieuw geinstalleerd.
    Het lijkt er op dat het een typische Windows fout is.

Bijdrager
    Macteach

>hmm, quark documenten die met mac gemaakt zijn, zijn niet te openen op quarkxpress for windows. Misschien heeft het daarmee te maken?

Wat is dat nou weer voor onzin! Natuurlijk zijn ze te openen! het enige probleem zijn de gebruikte fonts, zolang je PS1 fonts (van Adobe bv.) gebruikt treedt er weinig tot geen verloop op. Het enige verschil is dat de mac versie ligaturen ondersteund en de Windows versie niet

Bijdrager
    de M

Dat heeft toch niks te maken met de melding dat het een ongeldig of beschadigd bestand is, volgens mij krijg je in het andere geval een gespecificeerde melding waarbij je gewoon kunt openen.
    99 van de 100 keer gaat het zonder problemen.

Bijdrager
    Mmmarco

Je zou op het forum van Quark kunnen kijken, maar ik lees net dat die is uitgeschakeld wegens ‘de nieuwe vormgeving’

“Due to the upcoming restructuring of the Quark Web site forums will be temporarily unavailable. Forums will return in a reorganized format to better serve you.”

Ja ja. Het zou toch niks te maken hebben met Quark Xpress 6 en eventuele klachten of vragen die mensen erover in een forum wilden dumpen? Of hun gal wilden spugen over de licentiemanager? :P

Mocht ie het wel weer doen:
    http://www.quark.com/cgi-bin/WebX/

Bijdrager
    de M

Ha! inderdaad ja. Maar ik zal ’s even gaan kijken vandaag of morgen of
    wanneer ie ’t weer doet.

Thanx!

Bijdrager
    Mmmarco

Bijdrager
    SvS
    ”Macteach”

>hmm, quark documenten die met mac gemaakt zijn, zijn niet te openen op quarkxpress for windows. Misschien heeft het daarmee te maken?

Wat is dat nou weer voor onzin! Natuurlijk zijn ze te openen! het enige probleem zijn de gebruikte fonts, zolang je PS1 fonts (van Adobe bv.) gebruikt treedt er weinig tot geen verloop op. Het enige verschil is dat de mac versie ligaturen ondersteund en de Windows versie niet

Dat wist ik niet. In verleden is het ons nooit gelukt, vandaar… Dus het is nu dus wel mogelijk…

Bijdrager
    dimelot

Misschien is het wel een Passport versie en jij de normale versie hebt en vice versa. Ik weet btw niet of er een Xpress (Windhoos) Passport bestaat. Maar wie weet…

Bijdrager
    tony montana

…Misschien is het wel die Windoos Machine..:?

Bijdrager
    drscsi

Ik zou zeggen, bouw je buroblad opnieuw op, maar ja , Windoos…
    Misschien krijg je meer respons/oplossigen op een Windoos/Quark forum?

Bijdrager
    Erik

Ik heb dit in het verleden toch ook wel op de Mac gezien.
    Als ik me niet vergis zit er een verborgen ‘geintje’ in XPress:

Open je bestand met de ALT-toets ingedrukt, op de Mac wordt dan het document als het goed is, geheel opnieuw opgebouwd. Ik meen me te herinneren dat hiermee op de Mac die problemen werden opgelost (had iets te maken met de 3.0 naar 3.1 conversie destijds, maar dan praat ik al weer over 10 jaar geleden).

Ik weet niet of dit tegenwoordig ook nog werkt, en ook niet of het onder Windows aanwezig is, maar je kan het allicht ff proberen.

Erik

Bijdrager
    Deskman

Ik heb geloof ik alle ellendige fouten in Quark wel eens langs zien komen. Het is in sommige opzichten een notoire boosdoenen. Corrupte finder, corrupte voorkeuren, corrupte plaatjes, (vooral fouten in vrijstaande plaatjes) Er is voor de Mac een prijzige maar erg goede oplossing te vinden in Markzware’s MarkzTools (www.markzware.com) Het heeft mij gered uit een grote klus die niet meer te openen was zonder een directe crash. Als het je dagen kost om weer iets opnieuw te doen heb je je geld er al uit. Maar wel alleen voor de Mac… Als niks je lukt wil ik je doc wel trachten te redden. Maar lees eerste wat Quark er zelf over zegt:

http://www.quark.com/service/desktop/support//techinfo/technotes.jsp?idx=88

This alert message indicates that a file has been damaged. Damage at this level is very difficult to overcome; “Bad File Format [-70]” error means that the end of file marker is either damaged or missing. Usually, this results when the file was incompletely saved or a system failure occurred while the file was being saved.

Attempting to Recover the Document

On Windows, check the file size of the document in the File Manager, in Windows Explorer, or by right-clicking the file and choosing Properties. (…)

Het is niet echt een rooskleurig uitzicht. Als je het vaak hebt zou ik ook eens diep graven wat de oorzaak kan zijn.

Bijdrager
    de M

Reactie op Deskman: Perfect! had ik nog niet gevonden, ga zo even stoeien met die link. Mocht het niet lukken dan stuur ik je het qxd doc.
    vast bedankt!

Koldenhof: Helaas, geldt niet voor windoos. By the way: ik blijf binnen 1 versie werken dus dat is het niet.

drscsi: dat zeg ik, windoos:x

Tony Montana: Toch weer een reden om geen windoos te nemen

dimelot: Passport 5 voor windoos bestaat, en daar werk ik mee. Het is bewaren op een windoosapparaat en vervolgens niet te openen op het zelfde apparaat.

Mmmarco: Staat inderdaad een hoop, (wel een warrige boel in vergelijking met deze forum (qua lay out en zo)) ga na andere probeersels nog ’s graven daar. Thanx!

Bijdrager
    bieg

Wat ik in zo’n geval doe is:
    – document in kwestie opzoeken (doc1)
    – dupliceren
    – renamen naar iets volledigs onassocieerbaar (doc2)
    – corrupte file in prullenmand plaatsen
    —–> NIET legen
    – Kwark’s voorkeuren uit zn map halen en op je buroblad plaatsen
    – Kwark starten
    – Vanuit kwark document openen en alle ‘linken’ checken
    – Renamed direct opslaan onder andere naam (doc3)
    – (doc2) opzoeken en in prullenbak plaatsen

Wacht ff met legen na een herstart bv en dan nog een keer openen.
    Geen problemen? dan is het veilig.

Dit soort problemen ontstaan vaak doordat je qxd HEEL groot is, of VEEL foto’s bevat (jaarboeken doen het heel goed) en misschien zit er ergens nog een tiffje en geen eps.

Ik weet het, het is een beetje omslachtig maar het werkte voor mij.

GOOD Luck

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.