10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    hage

quark en osx en imate

Wij krijgen het niet voormekaar om de imate sleutel goed te laten werken in osx, dat betekent ook dat quark het niet doet

we hebben zowel imate in osx als in classic staan….
    werkt het bij iemand anders wel zoja wat heb je gedaan om dit zo te krijgen….

zonder imate is geen optie, we praten hier over legale software die de sleutel nodig heeft…:cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    MacFloo
    ”hage”

Wij krijgen het niet voormekaar om de imate sleutel goed te laten werken in osx, dat betekent ook dat quark het niet doet

we hebben zowel imate in osx als in classic staan….
    werkt het bij iemand anders wel zoja wat heb je gedaan om dit zo te krijgen….

:idea: ZORG ERVOOR DAT BIJ BEIDE(OSXen CLASSIC) DE LAATSTE VERSIES STAAN.
    daarna open je classic via OSX en gaat via de regelpanelen van OS9 naar de imate, ik geloof versie 1.5x, boven in dit menu staan 3 popups,
    bij de 2e kun je de adb poort verversen, doormidel van de knop rechts onder, daarna zie je poort 1 op de dongle van xpress springen daarna werkt Xpress, het kan zijn dat dit zo nu en dan verdwijnt, dan moet je dit even herhalen.

!! ik heb wel de imate van OS9 wel onder OS9 geinstalleerd, niet via classicoptie!!

HET werkt perfect zo, Maar alleen met de laatsteversie van IMATE

Bijdrager
    pepe

Heb veel ellende gehad met die iMate. Vaak dat Quark ineens z’n dongel kwijt was. Heb toen m’n adb-dongel ingeruild voor een USB-versie.

Die iMate zoekt nu in een laatje naar een ander maatje….

Bijdrager
    MacFloo

:cry: Zonde van de inruilkosten die quark berekent, terwijl het wel mogelijk is met de imate, maar ja er is vast iemand die er wel gelukkig mee wordt.

Bijdrager
    hage

we gaan het proberen bedankt voor de tips….:lol: :lol:

Bijdrager
    mailking

of give iDesign een try;)

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is toch wel van de gekke, dat je onder twee systemen je iMate werkend moet krijgen, om onder het oudste van die twee systemen je programma met dongel aan de gang te krijgen.

Gooi dat XPress toch aan de kant! Het wordt toch nooit meer wat met deze jongens. Geef InDesign een kans (voor minder geld als voor een XPress update koop je InDesign)!

Bijdrager
    MacFloo

Gooi dat XPress toch aan de kant! Het wordt toch nooit meer wat met deze jongens. Geef InDesign een kans (voor minder geld als voor een XPress update koop je InDesign)![/quote]

Valt ooit niet mee als je 15 dtpers die al 8 jaar met quark werken, moet omscholen naar indesign, laat staan dat ze het willen, want van de grote weg af gaan kan heel gevaarlijk zijn.
    Dus ik ben blij dat het nog mogelijk is om dit aan de gang te krijgen onder OSX, verder ben ik het ermee eens om naar Indesign over te stappen, vooral omdat de inloop van quark bestanden in Indesign, op een paar quarkfuncties na (denk aan paden van om illustratie die gemaakt zijn quark)goed verloopt.

Verder zou ik ook zeggen, gegroet Quark, en laat je maar eens van de goede kantzien, en luister eens naar de gebruikers, in plaats van de
    “goeroes”, praktijk blijft toch het belangrijkste.

Bijdrager
    hage

Met indesign zijn we al druk bezig en we gaan ook zeker overstappen, maar natuurlijk zijn er nog vele oude opdrachten die soms nog wel eens geopend moeten worden in het oude xpress…vandaar

Trouwens ik raad ook iedereen aan om lekker over te stappen naar indesign 1 weekje stoeien en je weet niet beter of dat je al jaren gebruikt hebt, beetje illustrator en photoshop samen heerlijk werken met psd en maskers beter dan paden, prachtig…

alleen geven we nu wel adobe een monopolypositie, en ik weet niet of dat nu wel weer zo goed is, wat vinden jullie hiervan?:lol: :lol: :lol: :lol:

Bijdrager
    p_nuts

ben ’t eens met het afschieten van quark, maar goed, draai hier quark 5 en die heeft die hele dongle overboord gegooid…werk dus wel…mijn imate kan ik daarom weer gebruiken om die good-old-trackball weer aan te haken :D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.