8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Quark 8 document omzetten naar een lagere versie?

Hallo,

Ik heb een Quark 8-document, dat ik moet omzetten naar een lagere versie (7 of lager).
    Weet iemand hoe dit kan?

Alvast dank!

Bijdrager
    Spleet

Exporteer>Opmaak als project

Bijdrager
    BenDover

File > Export > Layout as Project. Then in the bottom of the dialog box you’ll find a pop-up menu. Choose Version 7.0.

Bijdrager
    alaska

jeetje, wat dom dat ik dat niet heb geprobeerd!
    ik nam aan als het kon, dat het dan gewoon bij ‘bewaar als’ zou moeten kunnen.

dank!

Bijdrager
    Spleet

in quark 6 zat het geloof ik ook onder “bewaar als”

Bijdrager
    MouseMighty
    ”alaska”

jeetje, wat dom dat ik dat niet heb geprobeerd!
    ik nam aan als het kon, dat het dan gewoon bij ‘bewaar als’ zou moeten kunnen.

dank!

Het staat ook vast en zeker in de handleiding…..:evil: Overigens snap ik niet helemaal waarom je nu al QXP 8 zou gebruiken? Het is nog maar net uit, denk ook niet dat veel mensen deze files kunnen verwerken. Maar goed dat moet je zelf weten. Bedenk wel goed dat je dus niet QXP 8 only features gebruikt in je document want daar kan een lagere versie helemaal niets mee.

Bijdrager
    rolandvc
    ”MouseMighty”
    ”alaska”

Overigens snap ik niet helemaal waarom je nu al QXP 8 zou gebruiken? Het is nog maar net uit, denk ook niet dat veel mensen deze files kunnen verwerken.

Als iedereen gaat wachten om Quark 8 te gebruiken totdat er meer gebruikers zijn, van waar moeten die meer gebruikers dan komen ?

Bijdrager
    MouseMighty

*kuch*InDesign*kuch* QXP is dood. Drukkerijen zijn meestal niet zo vlot in het snel upgraden van software. Dat zijn toch vaak de eindgebruikers van je docmenten. In QXP is nu ook het Pantone GOE systeem geimplementeerd. Mooi. Denk dat dat misschien nu door 2% van de drukkerijen naast de standaard PMS gebruikt wordt. Ik ga nu ook nog geen open CS4 bestanden naar iemand sturen. Je hebt mensen die snel nieuwe software (upgrades) omarmen en mensen die even wachten totdat ze zeker zijn dat er geen problemen in een workflow kunnen optreden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.