12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Wiebe

Quark 6 en fontprobleem

Wij komen, sinds de aanschaf van QP6.1, een aantal merkwaardige problemen tegen. Wanneer ik een bestand wil printen met bv de Helvetica, Helvetica Neue, Syntax etc. etc, komt QP met de melding dat het font beschadigd is. Even voor alle duidelijkheid, dit zijn originele fonts!
    Een PS document schrijven lukt echter ook niet.
    Suitcase 11.0.2 en Fontdoctor 6 geven geen enkele melding van een beschadigd font, kortom ik snap er niks meer van.
    Het vervelende is dat veel van onze bestanden zijn opgebouwd met deze fonts, en het dus onmogelijk is productie te draaien op deze wijze.
    Heeft iemand van jullie een oplossing, dit zelf ook ondervonden of een suggestie voor mij?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    mactukkie

Wij hebben sinds de 6.1 versie ook regelmatig de ‘dit font is beschadigd en kan niet worden vervangen’ problemen. Hoe je het meestal op kunt lossen is door je fonts opnieuw in Suitcase te laden, dus fontmapje evt. opnieuw naar je HD kopieeren, in Suitcase [11.0.2] een nieuw mapje aanmaken, en de fonts opnieuw toevoegen. XPress quitten en weer opstarten helpt ook wel eens. Het is niet DE oplossing, maar het werkt wel.
    Hebben jullie ook problemen met het importeren van pdf-files in 6.1?

Bijdrager
    erwin

of je gebruikt fontagent pro…
    Suitcase hebben we de deur uitgezet… Pffff wat een opluchting zeg…

Bijdrager
    Wiebe

Nee, PDF files kan ik feiloos inlezen.
    En, Fontagent pro; lost dat het bewuste probleem dan op? het lijkt mij dat dit niet aan het fontmanagement ligt.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het zou goed kunnen dat het wél aan het fontmanagement ligt.
    Helvetica en Helvetica Neue zijn ook systeemfonts onder OSX.
    Het kan zijn dat er een conflict is tussen deze en je eigen versie hiervan.

zie ookde PDf die je kan downloaden bij: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75494

hier staat een stukje over ” Keeping Your Preffered Helvetica and Helvetica Neue Active” en “Replacing Common Publishing Fonts”

Bijdrager
    Wiebe

Ga ik zeker bekijken!
    Dank hiervoor. Laat van me horen!

Bijdrager
    Wiebe

Bob,
    Ook dat geprobeerd, helpt echter ook niet.
    Is iemand (ben jij) van jullie in het bezit van de complete Helvetica en Helvetica Neue set? Wellicht kan ik proberen met een nieuwe set het voor elkaar te krijgen.
    Bedankt!

Bijdrager
    FP2

Help help,
    ik werk met XPress 6.0 op de G5. Als ik het doc. bewaar als 5.0 en transporteer naar mijn G4 met 5.0, opent-ie wel het programma, maar ik zie geen niks nada niente verschijnen…
    Wat doe ik verkeerd of heb ik verkeerd ingesteld???

frederik@pangemanaan.nl

Bijdrager
    wubbe

Ik heb ook problemen met fonts in XPress 6.1. Krijg ook de melding dat de fonts zijn beschadigd. Ik ga die software-programmameurs nog eens beschadigen :evil:

Bijdrager
    FP2

Lees mijn berichtje hierboven.
    Staat mijn verkeerde e.mail onder

frederik@pangemanan.nl

Heb nu de zgn 5.0 doc naar een andere XPress 5-er gestuurd. Zelfde resultaat: na dubbel-klikken opent XP 5.0, maar er verschijnt helemaal NIKS!

Blijf benieuwd naar suggesties….

Bijdrager
    Mac Fundamentalist

Gebruik ATM !

Bijdrager
    Mac Fundamentalist
    ”wubbe”

Ik heb ook problemen met fonts in XPress 6.1. Krijg ook de melding dat de fonts zijn beschadigd. Ik ga die software-programmameurs nog eens beschadigen :evil:

wat zegt je distilller…..probeer het anders via ATM…….

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.