9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    bjorngra

Quark 6 / Acrobat Distiller

Hallo,

ik heb een probleem met het printen in Quark6. Bij gebruik van de Arial, krijg ik uit een Epson Stylus 5000 via Fiery Rip geen Arial te zien, maar alles in Courier. Met een PDF maken precies hetzelfde. Ra, ra hoe kan dit? Heeft iemand een idee?

Heb bij de Distiller zelfs nog een extra de locatie gewezen waar het font staat.
    Geen resultaat. Moet ik dan toch suitcase hebben of ligt het aan de fonts

Bjorngra

Bijdrager
    Deskman

Ik zou geen Arial (truetype) gebruiken. Gebruik bij voorkeur voor alles wat via een RIP gaat (en dus postscript is) bij voorkeur type1 PS fonts of OpenType.

Daarnaast weet ik niet wat de oorzaak van je probleem is. Misschien moet je wat meer info geven. Is het fontje wel ‘embedded’ in je PDF file?

Bijdrager
    dada1958

En als je toch iets wil hebben wat op Arial lijkt, gebruik dan de PostScript Helvetica… Ik weet wel mooiere schreeflozen maar dat is weer een ander verhaal 8)

Bijdrager
    Sambo

bij voorkeur type1 PS fonts of OpenType.

Veel type 1 fonts doen het juist niet onder OSX is mijn ervaring. Doe ik iets niet goed?:? Truetype daarentegen lijkt het wel goed te doen.

Bijdrager
    Deskman

wat is ‘niet goed doen’?

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Deskman”

wat is ‘niet goed doen’?

iets zodanig doen dat je ongewenste resultaten krijgt ?

Bijdrager
    Deskman

Beste Bob, heb ik jou iets gevr… Ik bedoel eh…
    Ik heb in OSX geen problemen met Type1 fonts. En zeker niet met fonts die gewoon geladen worden en op het scherm komen. Maar de vraag is wat er dan niet goed gaat met T1 fontjes. Printen ze niet? Laden ze niet? Werkt je fontmanager er niet mee?

Bijdrager
    Sambo

Ik heb nog eens goed gekeken. Ik krijg ze inderdaad niet toegevoegd in Suitcase terwij andere type 1 fonts het dus wel gewoon doen. Rara:?

——

Even later.
    Dankzij deze topic ben ik nog eens zorgvoldig het probleem gaan bekijken. Het bleek dat de suitcase met de bitmap fonts ontbrak. En dat terwijl ik het hele spul heb gekopieerd van mijn OS9 machine.
    Mapje was dus verdwenen. Na opnieuw het font te hebben toegevoegd incl. het koffertje, werkt het dus. gewoon.:D

Klinkt heel logisch, maar je gaat er toch niet vanuit dat er dingen verdwijnen
    Ik vermoed dat ik bij het toevoegen aan suitcae wellicht een controle aan had staan ofzo.

Bijdrager
    Sambo

Een aantal heb ik er inderdaad weer aan de praat, toch blijven er fonts die ‘spoken’. Als ik het font check met ‘fontdocter’ is er niets aan de hand. Ik kan hem toevoegen aan suitcase, maar in Quark of illustrator kan ik hem niet in mijn fontlijst zien….?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.