9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ubbo

Quake excessive+ werkt niet goed!

Ik wil graag excessive+ maps spelen, maar elke keer dat ik wil inloggen op een server wordt het scherm wit als ik connectie krijg en wordt ik eruit gegooid. Ik heb uiteraard een orgineel pakket. Ik heb een G5, draai op systeem 10.3.9. Wie weet de oplossing? Alvast hartelijk bedankt!

Bijdrager
    menu

Heb je q3 pointrelease 1.32 ?
    Krijg je een Punkbuster warning?
    Gebruik je “Only Mortal” of een andere server browser?

Bijdrager
    ubbo

ja, ik gebruik 1.32. Nee, ik krijg geen Punkbuster warning, heb het ook met punkbuster uit geprobeerd. Ik gebruik Only Mortal en de browser die in Q3 zelf zit

Bijdrager
    menu

Als het scherm wit wordt is dat meestal een probleem met het laden van de map naar je geheugen.

Waarschijnlijk moet je wat meer geheugen toekennen aan quake, dat gaat zo: (dit komt van de Q3 fortress pagina’s)

Q3F 2 requires a hunkmegs value of 96 or above. This means the “com_hunkmegs” in your baseq3 CFG file must have a value of at least 96. You can set this value using the startup argument “/+set com_hunkmegs 96” or with the “/seta com_hunkmegs 96” command in game.

Er staan meer tips op deze pagina http://www.q3f.com/docs/q3f2_mac.html

succes, Menu

Bijdrager
    ubbo

Tja, ik heb het geprobeerd, maar het werkt helaas niet. Ga wel een verdere studie maken van de link die je meestuurde. Bedankt.

Bijdrager
    menu

Heb je allowdownload op 1 staan?
    Lukt dit?:
    To play alone against bots use:
    quake3.exe +set fs_game excessiveplus
    Ik heb excessive+ net op mijn windows machine ginstalleerd, leuk hoor.
    Heb je het wel als een “mod” geinstaleerd op je mac, dus met een eigen mapje in de q3 dir?

Succs, M

Bijdrager
    menu

-Ram is very important here so keep it in mind when you make your changes.
    -OpenGL uses 50-60 meg of ram on top of what quake uses (this amount is a guess)
    -Get the quake3.app thats optimized for the G4 from id’s ftp site (there is supposed to be a sound bug in it, but it has better frames).
    -Change zone/hunk/soundmegs in increments of 8.

Console Cvars: (Everyone should do these regardless of machine speed)

/com_soundmegs 24
    /com_hunkmegs 104 (any higher is probably a waste)
    /com_zonemegs 24 (wont go any higher)
    /s_mixahead 0.2 (tweak this number lower if any sound issues)
    /s_chunksize 4096

What helps is to either make both configs match ( in the Users/ **YOUR USER NAME***/ Library/Application Support/ Quake3/ Baseq3) and the (Users/ **YOUR USER NAME***/ Library/Application Support/ Quake3/q3ut3 folders)

Bijdrager
    ubbo

Ben net (bijna) klaar met een tijdschrift te lay-outen, heb je laatste mogelijkheden nog niet geprobeerd. Vind het geweldig dat je me helpt! Ga morgen e.e.a. proberen. Speel je zelf ook excessive?

groeten Ubbo

Bijdrager
    ubbo

Nou, alles ingevoerd, resultaat blijft achterwege… Jammer. Maar bedankt voor je hulp!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.