11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Murfel

Quake 3 niet boven 1024×768

Nu ik met mijn powerbook had ik graag es geweten hoe quake 3 arena eruit ziet op hoogste kwaliteit maar wat blijkt?

Ik kan maar max 1024 op 768 kiezen van resolutie.
    Indien ik hoger ga en duw op accept, toont ie gewoon 640x 480…. :oops:

Wat te doen?

Ik zit met 10.3.2 en een ALUBook 15 inch met Ati Rage 9600…

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Zorg ervoor dat je de laatste versie van Q3 hebt. Op een gegeven moment is er namelijk ondersteuning gekomen voor de bijzondere beeldformaten van de PowerBook. Zoals 1280×870 (ofzo iets) van je PowerBook. Dan heb je ook geen zwarte balken aan de zijkant. Hoger dan dat gaat natuurlijk niet, omdat je scherm dat niet aankan.

Bijdrager
    Murfel

hmm na de laatste update via de apple.com/games -site werkt het nog altijd niet.. jammer…

Nog iemand ideetjes?

Bijdrager
    Jef From Belgium

hoi,

waarschijnlijk is 1024*768 de hoogste resolutie die het scherm van je macje toelaat. Je zal dus niet hoger dan die resolutie kunnen gaan vrees ik.

Jef

Bijdrager
    Murfel

oink? het is een PB scherm? die laat tot 1280 op 870 toe in andere games enzo???

Bijdrager
    Jef From Belgium

hmm wat ik hiervoor zei klopte niet helemaal, dat gold enkel voor de 12″ versie. Nu weet ik ook geen oplossing meer:(

Jef

Bijdrager
    Zorcky

Momenteel heb ik versie 1.3.2 en op mijn 21″ scherm kan ik alle resoluties aan tot 1600/1200 pixels, heb je die laatste versie dan wel, het is zelfs een speciale voor de G4!

http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=17355

Bijdrager
    New morning

Hi,
    Ik heb eveneens een vraag over quake3….
    Voorheen heb ik quake goed op de mac kunnen draaien. Toen ik na een crash het spel opnieuw installeerde, heb ik via de applesite de patch gedownload om het in osx te kunnen spelen (quake3 132 Altivectest2). Ik krijg het spel echter niet aan de gang. Ofwel hij start niet op, of hij vraagt naar de directory waarop quake retail is geinstalleerd (die ik niet kan vinden)
    Weet iemand raad..?
    Alvast bedankt!!
    Ben

Bijdrager
    Zorcky

Die directory is gewoon de map met het spel zelf.
    Dat opstartprobleem zou ik proberen oplossen met de voorkeuren in je librery map weg te hooien als ook de map Quake 3 in de aplication support map.

Succes en hou ons op de hoogte

Bijdrager
    New morning

Hoi!

Zorcky, bedankt voor je tips. Het is echter helaas niet gelukt.
    Ik heb alles schoongeveegd. Alle prefs, alle mapjes. En opnieuw de patch gedownload. Maar niets helpt :cry:
    Kan het zijn dat ik iets mis?Een of andere osx update? Mijn huidige systeemversie is Mac OS X 10.2.8 (6R73)…
    Ben

Bijdrager
    New morning

Het is gelukt!
    Ergens gelezen dat ik pko.pk3 in baseq3 moest kopieeren….:|
    groet!
    Ben

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.