9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Grave

Quad 2,8GHZ Mac Pro kopen?

IK had tijdje terug de dual quad 2,8GHZ Mac Pro besteld bij een winkel, maar die konden hem niet meer leveren, maar kreeg net een mailtje dat ze nog een enkele quad 2,8GHZ Mac Pro hebben staan. Kost me dan iets minder dan 1600 euro nieuw.

Nu zit ik te twijfelen om hem te kopen, bespaar er veel geld mee, maar aan de andere kant heb ik liever een dual quad core, omdat ik er graag lang mee doe.

Gebruik voornamelijk het CS4 pakket, quarkXpress etc, vaak allemaal tegelijk aan het draaien.

Zou ik het verschi merken tussen een quad en een octocore? En wat zouden jullie aanraden en waarom?

Alvast bedankt!

Edit: btw ik kan met adc korting de nieuwe 2,66GHZ quad kopen voor ongeveer 1850 euro, of de nieuwe octo voor 2400.

Bijdrager
    BloomPod

Als je liever de Dual Quad wil moet je even langer wachten…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Grave”

En wat zouden jullie aanraden en waarom?

Koop een iMac 2.93GHz met de ATI Radeon HD 4850. Dan ben je klaar voor €1.879 en hoef je je ook niet langer af te vragen welke Mac Pro je zou moeten kopen.;-)

Bijdrager
    sven-

Zo’n iMac biedt geen mogelijkheid om uit te blijven breiden in de toekomst.

Als je de oude 8-core 2,8 GHz niet meer kunt krijgen zou ik gaan voor de nieuwe 8-core 2,26 GHz.

Bijdrager
    Pieterr

Maar biedt daarentegen een goed excuus om over pak h’m beet 3, 4 jaar weer eens een mooie nieuwe Mac te kopen.:P

De meeste mensen hebben helemaal geen Mac Pro nodig. De iMacs zijn snel genoeg.

Bijdrager
    sven-

Klopt, maar ik heb het idee dat Grave liever een makkelijker uitbreidbare Mac Pro heeft dan een iMac, ook al zijn de iMacs snel zat.

Bijdrager
    Pieterr

Grave zit zich al dagen af te vragen welke Mac Pro hij nou het beste zou kunnen kopen.
    Ik dacht de twijfelaar in hem te helpen door een iMac te adviseren (en welgemeend ook!).

Bijdrager
    roos

kijk anders hier eens

http://www.macuniverse.co.uk/

Bijdrager
    Grave
    ”sven-“

Klopt, maar ik heb het idee dat Grave liever een makkelijker uitbreidbare Mac Pro heeft dan een iMac, ook al zijn de iMacs snel zat.

Klopt.

Imac, glanzend scherm met een glasplaat ervoor, niet fijn voor het werk wat ik ermee moet doen, dus valt meteen al af. Zal hier nooit een imac komen zolang ze die schermen zo laten.

Mac Pro, die kan ik over de jaren nog genoeg upgraden om het 6 jaar mee uit te houden.

”roos”

kijk anders hier eens

http://www.macuniverse.co.uk/

Zijn allang uitverkocht daar, ondanks dat ze daar nog staan. Kan ik weten omdat ik 1,5 week terug hem daar besteld had, maar ze hem niet meer konden leveren, anders had ik de octocore 2,8GHZ binnen gekregen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.