7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vooblez

qt4 creator + qt sdk installeren

hallo iedereen, zoals jullie weten (of niet), ben ik nieuw met mac osx, en dus heb ik ook allerlei vragen, en is dit er een van…

Ik wou als c++ programmeur QT4 creator downloaden, omdat dat een prettige IDE is, waar ik op windows ook op werkte. Nu ging ik naar de site van qt4, en klikte ik op download QT for mac osx, en ik haalde de *.dmg binnen, waar ik vervolgens op klikte. Toen verscheen er een scherm met de vraag waar ik QT wou installeren, en ik ging naar de map “programma’s”. Maar ik kreeg toen de melding dat deze map niet leeg was, en er eventuele fouten kunnen voorkomen, als ik toch doorging . Ik heb het dan maar afgebroken, omdat ik nog niet alles weet van osx en hoe ik er precies mee moet omgaan… Eerst stond het path naar /Users/Jonas/QtSDK. Maar als ik dat gewoon laat staan, komt QT dan toch uiteindelijk bij mijn programma’s terecht of niet?

Alvast bedankt, Vooblez.

Bijdrager
    TheBigZ

Software op OS X installeren is doorgaans een van deze twee:
    – of een .app naar je /Applications map slepen
    – of een installer draaien

Bij QT is het zo te zien de tweede optie.
    http://doc.qt.nokia.com/stable/install-mac.html

For the binary package, simply double-click on the Qt.mpkg and follow the instructions to install Qt. You can later run the uninstall-qt.py script to uninstall the binary package. The script is located in /Developer/Tools and must be run as root.

Bijdrager
    vooblez

maar als ik die installer run, dan krijg ik de mogelijkheid de locatie van de installatie te wijzigen, die standaard staat op /users/jonas/qtsdk maar komt dat programma dan gewoon in mijn programma’s map terecht?

Bijdrager
    vooblez

ik heb nu gewoon qt geïnstalleerd en niets gewijzigd aan het path waar QT geïnstalleerd moest worden, maar nu staat Qt tussen mijn thuismap…Kan ik dit op een of andere manier verplaatsen naar mijn programma’s? nu ziet het er zo uit:

Ik zou dit liever tussen mijn programma’s hebben staan…Kan ik die hele map dan gewoon naar mijn programma’s slepen? En hoe zit het dan met lauchpad? staat die hele map er dan tussen of niet? Want nu staat Qt al in launchpad, maar die map hoort toch niet thuis in mijn thuismap? of toch wel? Ik zie van andere programma’s niets staan in mijn thuismap, en ik zie ook helemaal geen mappen staan van bijvoorbeeld Xcode, maar nu van qtSDK wel…Hoe komt dit? moet die map normaal niet in mijn bibliotheek staan ipv in mijn thuismap? Dus waar kan ik die map naar toe slepen, zodat die niet meer in mijn thuismap staat, want die hoort daar toch niet volgens mij? en hoe kan ik alleen maar de app die in die map zit in map programma map krijgen?

Bijdrager
    vooblez

niemand?

Bijdrager
    TheBigZ

Ik wil van het weekend wel eens kijken voor je.

(Zit nu meestal op een iPad…)

Bijdrager
    TheBigZ

Zo, QT geinstalleerd. En inderdaad, het wordt standaard in je thuismap neergezet. Je hoeft ook geen wachtwoord in te geven (onder Lion). Wel netjes dus. Het maakt verder niet uit waar het geinstalleerd staat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.