9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    william89

QT buffer met online video

Dag,

Als ik bijv. op ww.rtlgemist.nl een uitzending wil kijken opent hij het filmpje in QT, alles best, maar dan gaat dat balkje bufferen maar als ik pech heb stopt bijv. na 15 minuten het bufferen. Het nadeel is dan dat ik het filmpje opnieuw moet opstarten en heel lang wachten totdat hij het punt ‘voorbijgebufferd’ is waar ik was gebleven…

Iemand tips???

Bijdrager
    Hansi2124

Ik weet niet hoe jij het hebt ingesteld in Systeemvoorkeuren, maar heb je daar al eens gekeken?
    Klik dan QuickTime daar open en ga naar de tab Streaming. Ik heb daar een vinkje staan bij Activeer en de schuifbalk staat halverwege op korte vertraging. Probeer dat eens uit.

Bijdrager
    william89

Ik heb daar altijd al die instellingen staan. Dat helpt dus niet. Volgens mij ligt het eraan dat waarschijnlijk mijn internetsignaal heel even uitvalt, en dan stopt hij met bufferen en gaat het daarna ook niet meer doen, dus moet ik de video weer opnieuw opstarten. Wat te doen???

Bijdrager
    william89

Somebody can help me???:oops:

Als ik via rtlgemist, uitzendingemist, whatever een uitzending bekijkt wordt quicktime geopend. ( ingesteld bij Flip4Mac ) Dat vind ik allemaal prima, maar dan gaat er zo’n grijs balkje oplopen, de buffer zeg maar… Soms door een of andere rede stopt die buffer waardoor ik soms halverwege mijn uitzending ben, en dat hij dan stopt en weer bij het begin begint. Wat is een oplossing??? Ik moet nu namelijk dan de uitzending helemaal overnieuw laden terwijl ik de eerste helft al heb gezien…

BvD

Bijdrager
    ipodtouch

Wat je beter kan doen is Quicktime Pro nemen, en als je een stream wilt bekijken, die gewoon opslaan als een bestand, en dat dan afspelen.

[size=7:13c4049b12]Pss…. Als je een key wilt voor Quicktime Pro 7, dan kan ik je die geven. Pss… niet verder vertellen.[/size:13c4049b12]

Bijdrager
    william89
    ”ipodtouch”

Wat je beter kan doen is Quicktime Pro nemen, en als je een stream wilt bekijken, die gewoon opslaan als een bestand, en dat dan afspelen.

PM:wink:

Bijdrager
    Pieterr
    ”william89″

Als ik via rtlgemist, uitzendingemist, whatever een uitzending bekijkt wordt quicktime geopend.

De filmpjes op http://www.rtlgemist.nl/ zijn overigens ook prima te bekijken met de Silverlight 2.0 plugin. Deze plugin geeft je ook “random access” (instant springen in het filmpje) functionaliteit.

Bijdrager
    william89
    ”Pieterr”
    ”william89″

Als ik via rtlgemist, uitzendingemist, whatever een uitzending bekijkt wordt quicktime geopend.

De filmpjes op http://www.rtlgemist.nl/ zijn overigens ook prima te bekijken met de Silverlight 2.0 plugin. Deze plugin geeft je ook “random access” (instant springen in het filmpje) functionaliteit.

Hoe werkt dat? Ik heb het gedownload en dan???

Bijdrager
    Pieterr
    ”william89″

Hoe werkt dat? Ik heb het gedownload en dan???

Heb je de plugin ook al geinstalleerd?

Zo ja, ga dan naar http://www.rtlgemist.nl/ , en kies een filmpje. Als je nu rechts-klikt op het filmpje en je krijgt “Silverlight preferences” te zien, dan wordt de plugin inderdaad gebruikt. Springen kun je dan door te klikken op de tijdbalk (“oranje bolletje”).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.