10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieterr

Qt 4.5 ondersteunt Cocoa

Qt 4.5 SDK for Mac OS X

http://www.qtsoftware.com/about/news/nokia-releases-new-qt-developer-offerings-to-increase-productivity-and-performance

Nokia announced today the availability of version 4.5 of the Qt cross-platform application and UI framework. It also introduced Qt Creator, a new lightweight cross-platform Integrated Development Environment (IDE), Qt 4.5 and Qt Creator combined comprises the Qt SDK, an easy to install package that will let application developers to create applications quickly and easily.

Qt 4.5 has also been ported to Apple’s Cocoa framework. Previously Qt supported only the Carbon framework, but with Qt 4.5, Qt can now support both. This means developers can create applications that support 32 or 64 bit, Intel or PowerPC Mac binaries from a single source.

(Via Tweakers)

Bijdrager
    e.abrahamse

Wie heeft al met QT gewerkt. Het ziet er gelikt uit. Als dit ook met COCOA samenwerkt gaat Realbasic als multi-platform tool bij mij de deur uit. Zijn er binnen OMT programmeurs die QT serieus overwegen en/of een gefundeerde mening kunnen geven over de mogelijkheden van OT? Wil mijn applicaties graag voor OSX, Windows en Linux beschikbaar maken. Ik hppr graag jullie mening.

Bijdrager
    Pieterr

Ik gebruik QT op mijn werk. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dat op Windows en Linux is. De cross-platform capability van QT is echt fantastisch; alles wat je ontwikkelt op Windows werkt ook direct op Linux, en nu dus ook native op OS X Cocoa.

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik heb de afgelopen avonden wat rondgesnuffeld maar het ziet er erg doordacht en professioneel uit. Ik ga vanavond met mijn eerste app beginnen door eerst QT Designer te doorgronden en een aantal buttons werkend te krijgen. Vanuit Realbasic verwacht ik wel een aantal hoofdbrekers, want mijn C++ kennis is behoorlijk verouderd en weggezakt. Maar wie niet waagt die niet wint! Ik vond nog weinig informatie over Cocoa en XCode compilatie in de helpfiles. Weet jij toevallig of er meer enthousiastelingen voor QT binnen OMT te vinden zijn? Ik heb een vriend in Spanje al op dit traject opmerkzaam gemaakt. Hij programmeert al jaren op en voor de mac. Ik heb een aantal QT boeken gevonden. Deze zal ik langzaam gaan doorwerken.
    Ik hoop op korte termijn een kleine werkende applicatie zijn/haar levenslicht te gunnen. Mocht je suggesties hebben, laat het mij even weten.

Bijdrager
    Pieterr
    ”e.abrahamse”

Mocht je suggesties hebben, laat het mij even weten.

Een paar tips: (open deuren weliswaar)
    (1) Neem de tijd om te browsen door de Qt Reference Documentation. Die is erg uitgebreid. Begin met de main classes.
    (2) Bekijk demo apps (de source code bedoel ik dan natuurlijk)
    (3) Gebruik qmake. Het maakt dan in wezen niet meer uit voor welk platform je bouwt.
    (4) Zoek naar QT versies van platform-specifieke zaken. Ga bv onder Windows niet zelf in de registry lezen/schrijven. Daar zijn QT functies voor (die dan ook op OS X en Linux werken).

Succes!

Bijdrager
    e.abrahamse

Bedankt voor je goede suggesties. Helemaal super. Het is alsof je in een rijk gesorteerde snoepwinkel loopt. Wat ik mij nu nog afvraag hoe qmake werkt. Ik heb tot nu toe alleen nog de runoptie gebruikt. Dan toont QT de GUI layout in een Mac OSX interface als voorbeeld.

Ik neem aan dat ik wat in de instellingen (bijv. Qmake toevoegen) moet veranderen om er een echt zelfstandig werkende X.app build van te maken.

Ik ga morgenavond tijd nemen om hier in te duiken aan de hand van QT Reference Documentation en C++ GUI Programming with Qt 4, Second Edition. Ik bruis al van de ideeën voor mijns inziens zinvolle applicaties. Ik ga ervan uit dat ik slim genoeg ben om er binnenkort iets praktisch bruikbaars ut te toveren. Alvast bedankt voor je hulp en een goede nachtrust toegewenst.

Bijdrager
    Pieterr

Ik probeer de Qt SDK 4.5.2 opnieuw te installeren onder Snow Leopard. Helaas blijft de Qt Installer hangen bij “Validating packages…”. Na een tijdje knalt ie eruit met de foutmelding “The installation failed”.

Dit blijkt een bekend probleem. Een workaround wordt hier gegeven: Compiling Nokia QT on Snow Leopard.

Bijdrager
    Pieterr

Nokia Releases Qt 4.6

Qt 4.6 includes support for the Symbian platform for the first time, and also adds Windows 7, Apple Mac OS 10.6 (Snow Leopard) and the upcoming Maemo 6 to the list of Qt supported platforms.

Download Qt SDK for Mac (631 MB).

Bijdrager
    Pieterr

http://labs.trolltech.com/blogs/2010/01/19/qt-461-released

Qt 4.6.1 Released
    Qt 4.6.1 is now available. Qt 4.6.1 is a patch release, providing bug fixes, performance improvements and documentation fixes. With over 90 entries in the change log, the download and upgrade is well worth the effort.

Bijdrager
    Pieterr
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.