6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    thijsvanzwam

qr database

Hallo,

ik ben op zoek naar een simpele oplossing voor het volgende:

Iemand koopt een kaartje met een qr code, deze staat gelijk aan -noem even wat- 5 keer toegang ergens toe.
    Zodra de persoon met zijn kaartje binnenkomt, scant hij zijn pas en ziet de baliemedewerker hoeveel toegangen de persoon nog heeft. De baliemedewerker haalt er dan handmatig 1 vanaf en de volgende keer dat de persoon binnenkomt en scant staan er nog vier. Uiteraard bruikbaar met meerdere pasjes.

Ik heb al even gestoeid met filmaker maar dat is allemaal veel te omslachtig.

Iemand een idee of iemand die misschien handig is en zoiets -niet voor niks- zou kunnen ontwikkelen? Bij voorkeur een klein programmaatje wat ook nog op een PPC mac zou kunnen draaien… (is niet perse een eis maar wel een voorkeur)

Bijdrager
    Shmoo

Als een medewerker toch handmatig plusjes en minnetjes moet uitdelen dan kun je toch gewoon een direct-url maken naar de pagina van X persoon met het pasje QR-code?

Het hoeft dan toch helemaal niet zo moeilijk en advanced te zijn. Pietje koopt online een digitaal product ( krijgt een QR-code ) deze slaat hij ergens op op zijn telefoon. Achter de schermen zorgt jij er voor dat elk verkochte QR-code een redirect-url krijgt naar X pagina en zodra Pietje dan bij de balie komt scan je zijn code, redirect volgt naar de juiste pagina waar de baliemedewerker -1 doet en op opslaan drukt.

Bijdrager
    lord anubis

weet niet wat je al hebt.
    maak je zelf de QR code?
    papieren kaartje of kaartje als PDF?
    Ik ben hier eens mee aan het spelen geweest voor iemand, had deels werkend maar was uiteindelijk niet meer nodig.
    het werd een dik papieren kaartje met 5 vierkantjes waar een stempel op kon. Was goedkoper en sneller.

Bijdrager
    computer space

los het iig wegbased op. In php/mysql draai je het zo in elkaar, kun je meteen de qr codes genereren.
    Op die manier werkt het in een stokoude browser op de ppc mac, maar ook op de nieuwste tablet.

Bijdrager
    Aragorn

Hi lord Anubis
    Ik ben op zoek naar zo’n oplossing. Ik maak voor een amateurfestival etickets waar ik een qrcode op plaats. De gegevens van de koper + die code wil ik in een lijst hebben. Bij voorkeur in excel. Als de qrcode later gescand wordt zou het mooi zijn als in die lijst de gegevens worden vergeleken en afgevinkt of doorgestreept of wat dan ook de mogelijkheid is.
    Ik zou graag in contact met je willen komen om te bespreken of zoiets te realiseren is.
    Graag een reactie….en alvast mijn dank.

Bijdrager
    Thomaspie

Hi Aragorn,

Ik ben naar hetzelfde opzoek dan wat jij nodig hebt.

Heb jij al een manier gevonden om dit te realiseren? En zou je die ook willen delen met mij?

mvg
    Thomas

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.