17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    fietsfreak

QR code die linkt naar een app

Is het mogelijk een QR code te maken die linkt naar een iOS app?

Bijdrager
    KarelWillem

Linken naar een app?

Naar de link van een app uiteraard wel.

Maar jij wilt dat iemand een QR-code op een telefoon scant, en dat dan de app opent die jij in die QR-code hebt staan?
    Of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Bijdrager
    fietsfreak

Dat is precies wat ik bedoel.

Bijdrager
    Shmoo

Dit werkt dan volgens mij.

twitter://

Appnaam gevolgd door :// dus waar je normaal https zet plaats je dan de appnaam

Bijdrager
    fietsfreak

appnaam:// en welk data type moet ik dan kiezen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ben ik wel benieuwd naar. Want volgens mij kan dit niet zomaar(?)

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    fietsfreak

@karelwillem het werkt nog niet, ben ook benieuwd!

Bijdrager
    Shmoo

Geen idee, hoe maak je normaal een QR code dan?

Normaal neem ik aan dat je toch ook ergens een code gaat aanmaken en dat je dan invult https://www.google.com als doel. Nou op dat moment vul je in twitter:// en dan opent dit de Twitter app (wanneer deze is geïnstalleerd)

Dit zie je vaker ook gebeuren op je Mac, dan kun je vanuit een app een andere app openen met een druk op een button. Als je dan gaat kijken dan maken ze ook gebruik van een local path of deep linking, geen idee hoe dat precies heet. Maar je kunt op die manier andere apps openen op je systeem.

Bijdrager
    KarelWillem

Je doet dit:

Start

Vult in wat je wilt, en hoppa: QR-code.

Zeg maar hoe je daarmee linkt naar een app?
    Dat werkt niet. Het resultaat van onderstaande verwijzing is gewoon simpelweg de tekst waze://.

Met behulp van diverse websites kun je deeplinken naar social media zaken, maar daar stopt het wel mee.

Bijdrager
    Shmoo

Dan weet ik het ook allemaal niet. ?

Ik heb nog nooit in mijn leven een QR code gebruikt, als ik eerlijk ben. Vooral omdat je vooraf niet je bestemming kunt zien.

Moderator
    Night

Onzin natuurlijk, want zo gauw je een QR code scant krijg je allereerst de vraag of je […link…] wil openen. Je kan dus de link zien én je kan alsnog weigeren.

QR codes kun je binnen iOS o.a. gebruiken voor:
    • Whatsapp groep-invitatie (via Whatsapp > Share group link zelf de code aanmaken)
    • Messenger:

Je code weergeven of de code van iemand anders scannen:
    • Tik vanuit Start op je profielfoto in de linkerbovenhoek
    • Tik op je foto boven aan de pagina
    • Tik op Mijn code om iemand je code te laten scannen of tik op Code scannen om de code van iemand anders te scannen

• SMS
    • Telefoonnummer
    • Alle websites, inclusief Facebook

Wil je iemand wijzen op een iOS app uit de appstore, kan dat ook. De Appstore heeft nl. web-previews van alle apps. Bijvoorbeeld: Messenger. in IOS wordt dan direct naar de Appstore geschakeld.

Ik denk dat dat laatste is wat jij bedoeld. Als de QR-code-ontvanger de app al heeft, hoeft hij slechts op ‘Open’ te klikken. Indien niet, dan kan hij op downloaden/kopen klikken.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is voorlopig de enige manier waarop je zoiets rechtstreeks kunt doen.

Bijdrager
    jorikcaljouw

Als een app een protocol handler heeft geregistreerd, zoals twitter:// dan werkt dit wel. Maar dit werkt dus niet op basis van de naam van de app, maar de app moet zelf een protocol registreren.

Ik weet niet of er ook een andere manier is om apps te starten vanuit een URL.

Bijdrager
    Spinozo

Bijdrager
    tinus_omt

Misschien is het handig als meneer Fietsfreak duidelijk aangeeft wat hij wil dat er gebeurt als je de QRcode scant en of hij zelf de ontwikkelaar is van de app.

Moderator
    Night

Kennelijk was de info al genoeg. Het blijft verder stil aan de kant van TS…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.