5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

QNAP – SQL of iets anders benaderen met swift

Ik ben bezig met een inventaris met BOM applicatie, waarvan ik de data op mijn NAS wil hebben. Nu, zijn er onder jullie die ervaring hebben met een QNAP NAS?
    Buiten het gebruikelijke NAS gebeuren draait er ook SQL met phpmyadmin op.
    Echter als ik het QNAP forum zo een beetje volg is het een rommeltje om de QNAP uptodate te houden. Had wat apps ge├╝pdatet en die updates zijn terug gehaald door QNAP omdat het erg fout ging. Je kan nu beiden alleen updaten als ik iemand anders zijn git en phpmyadmin code er op draait, waar je dan via update. Dit is belachelijk en omslachtig en kwa onderhoud onbetrouwbaar.

QNAP zelf gaf als reactie dat ze voorlopig de MariaDB en phpmyadmin zelf niet gaan updaten.
    Had inmiddels al een 12tal tabellen aangemaakt om benaderd te gaan geworden vanuit cocoa of swift, maar als ze de boel weer verknallen dan zit ik met de troep.

Ik wil dus een eigenlijk liever iets betrouwbaarders. Heeft iemand het een en ander gedaan met een QNAP en het benaderen ervan met swift of cocoa. Het zal gaan om 7000-10000 objecten gaan die gelinkt zijn aan 50-60 unieke objecten. Het zijn dus niet veel objecten maar ze worden met twee andere apparaten geshared.

Iemand suggesties?

Bijdrager
    computer space

QNAP als domme fileserver gebruiken en ernaast een Raspberry Pi als MySQL server voor de slimmigheid?

Bijdrager
    lord anubis

Jij bent helderziend, Ik heb drie uur geleden een Raspberry Pi 3 B binnen gehad.

Is niet onmogelijk, via usb een ssd er aan, en Kees is klaar. Misschien smaakt het nog ook, Appels met Frambozen.
    Met als slagroom en kers erop, ik kan Backuppen naar de QNAP.

Bijdrager
    defores

“Ik wil dus een eigenlijk liever iets betrouwbaarders. Heeft iemand het een en ander gedaan met een QNAP en het benaderen ervan met swift of cocoa. ”

Wat bedoel je benaderen ervan met swift of cocao?
    – Swift: is een taal
    – Cocoa: is een framework

Bedoel je nu versie beheer voor projecten op een QNAP server?
    Bedoel je een App/Applicatie die dat kan uitwisselen met een geïnstalleerde server op de QNAP?

Bijdrager
    lord anubis

Ervan uitgaande dat je nuttige info heb voor, hierbij mijn antwoorden.

moest zijn ‘en’ i.p.v ‘of’.

Nee, het is geen versie beheer voor projecten. Het is een inventaris van onderdelen waarbij gekoppelde projecten met BOM’s onderdelen reserveren of in een bestellijst gooien. Elke BOM is eenmalig. Zogenaamd een verandering of project revisie, of hoe je het wilt brengen, worden een nieuw project omdat deze opnieuw geautoriseerd moeten worden.

Als je data bedoeld, jups.

Heb nu een RP3 draaien met wat tests en die gaan goed, maar het je info over de QNAP gooi het in de groep.;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.