6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    John Post

QNAP NAS wordt steeds automatisch losgekoppeld.

Ik maak gebruik van Crashplan Pro. Een cloud backup systeem wat ook netwerkschijven kan backuppen. Er zijn maar weinig programma’s die dit aanbieden. Werkt allemaal uitstekend, alleen wordt elke dag door OSX de netwerkschijf automatisch losgekoppeld, waardoor er geen backup plaats vindt. Heeft iemand een idee hoe dit te voorkomen/omzeilen?
    Energiestand is al uitgeschakeld. Dus daar ligt het niet aan.

Hoor graag van een van jullie.
    John

Bijdrager
    bechris60

Misschien werkt dit,

Ook al start je je computer niet elke dag opnieuw op kan dit nog steeds een goede oplossing zijn.

Zorg dat de netwerk share bij je opstart items staat, hierdoor zorgt de Mac uit mijn ervaring heel vaak dat deze verbonden blijft.
    Ook is het handig als je mac een update uitvoert in de nacht dat de volgende dag de share gewoon weer verbonden is.

Groet,

Chris

Bijdrager
    John Post

Hallo Chris,
    Sorry voor de late reactie, maar ook dat staat allemaal ingesteld. Helpt niet. Schijf wordt gewoon losgekoppeld.
    De mac blijft aan staan, ook omdat die de software draait waarmee de backup gemaakt wordt.
    Hopelijk heeft iemand anders een oplossing.

John

Bijdrager
    jv65

Energiestand is al uitgeschakeld. Dus daar ligt het niet aan.

Energiestand van je iMac, of van de NAS zelf? Misschien ligt daar het probleem.

Heeft iemand een idee hoe dit te voorkomen/omzeilen?

Je kan ook Crashplan op je NAS installeren. Dan maakt het niet uit of je iMac aan of uit staat.

https://www.qnap.com/nl-nl/how-to/tutorial/article/hoe-een-crashplan-op-te-stellen-op-qnap-nas

Bijdrager
    John Post

Hallo jv65,

Dat van Crashplan op je Nas wist ik niet ga ik zeker proberen. Dank je.

Bijdrager
    jv65

(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.