9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ramon

Qi laadstation

Nu het erop lijkt dat de Airpower nog even op zich laat wachten ben ik benieuwd of jullie al gebruik maken van een Qi lader? En zo ja welke. Waar moet op je letten bij het aanschaffen van zo’n ding. Zo lijkt het mij handig om een station te hebben voor je iPhone & Apple Watch. Maar dit zal niet zomaar ieder laadstation ondersteunen?

Bijdrager
    bupaul

Vooralsnog is er geen lader die meer dan 1 apparaat tegelijk kan opladen. Zelf heb ik een Belkin.
    Mijn telefoon moet precies in het midden liggen en hij heeft voor mij een irritant rood of groen lampje (opladen of vol). Dit omdat ik hem naast mijn bed wilde zodat de telefoon op kan laden terwijl ik slaap.
    Ik heb hem nu verbannen naar een andere ruimte en gebruik hem bijna niet meer.

Bijdrager
    Moi

Ikea heeft er een voor drie iPhones. Het voordeel van de AirPower is dat je ook de AppleWatch kan laden en de AirPods. Helaas kan dat met die van Ikea niet…

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/home_electronics/41069/

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb de allergoedkoopste op Ali gekocht, eentje van 3 euro en eentje van 7 euro: allemaal goed.

Daarna nog een paar goedkope met een rechtopstaande houder: dat is veel handiger, want de iPhone moet er heel precies op liggen, en verschuift na 1 sms-je al zodanig dat hij niet meer oplaadt. Rechtopstaand is dus VEEEL beter. Nooit een platte liggende nemen.

Verder gaat het opladen langzamer, dus je moet er wel een 10W snellader (iPad-lader) aan hangen. Dan gaat het ongeveer even snel als een gewone 5W lader. Echt snelladen kan dus draadloos niet meer.

En, inderdaad, een draadloze Qi lader moet aan een bedrade oplader hangen, anders heb je nog niks.

Bijdrager
    Ramon

Ik zag gister ook laders met een iPhone rechtop en de optie om je apple watch lader ook eraan te koppelen.
    Was wel gewoon die lader die apple meelevert als je een apple watch koopt.

Zal straks eens kijken of ik nog een voorbeeldje kan vinden.

Bijdrager
    jebman

Heb net de apple store only Logitech lader geleverd gekregen. Deze gekozen omdat ie wat sneller dan de meeste is met 7,5W en bij de buren uit Amsterdam een goede recensie had. Omdat alle modellen er in (moeten) passen staat mijn 8 er wat op ruimte in. Werkt allemaal prima. Bescheiden lampje wat vast niet zal storen op een slaapkamer. Deze staat op het bureau.

Bijdrager
    yellow

Waarom kosten sommige Qi-laders een tientje of minder en zijn sommige 30+ euro? Zijn die goedkope varianten gevaarlijk (voor je telefoon)?

Bijdrager
    Tjommer

<p class=”cite”>yellow op 25 oktober 2018 om 14:23</p>
    Waarom kosten sommige Qi-laders een tientje of minder en zijn sommige 30+ euro? Zijn die goedkope varianten gevaarlijk (voor je telefoon)?

Dat vraag ik me ook af. Volgens mij is het belangrijkste dat ze Qi gecertificeerd zijn. Uiteraard maakt de oplaadsnelheid uit voor de prijs.

Ik zoek zelf nu al een tijdje naar een draadloos oplader voor op het nachtkastje, die niet te veel en ook niet te felle led lampjes heeft.

Ik ben wel benieuwd welke oplader iedereen hier gebruikt.

Bijdrager
    Furbz

Zou een leuk weekend poll zijn!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.