13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jos Opel

Q-Secure Searchbar verwijderen

Sinds vanmiddag heb ik ineens een Q-Secure Searchbar in Safari staan. Ik weet niet hoe ik hieraan kom, maar ook niet hoe ik deze zoekmachine weer verwijder. Ik heb Malwarebytes laten scannen, maar er is niets verdachts gevonden.

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    Jos Opel

Hallo Fred, ik had die site al gevonden, maar durf de Removal Tool niet te gebruiken. Bij het handmatig verwijderen kom ik geen vreemde extensie tegen en vreemd genoeg kan de mogelijkheid “reset safari” in Safari 10.1 niet vinden.

Bijdrager
    tarun

Safari > Instellingen > tab Extensies > [Verwijder installatie]

Bijdrager
    Jos Opel

Na een complete herinstallatie van MacOS is de Searchbar verdwenen. Maar ik blijf benieuwd hoe ik eraan kwam. Een paar weken geleden gebeurde hetzelfde. Dus als iemand de oorzaak hiervan weet verneem ik dat graag. Topic graag nog even open houden s.v.p.

Moderator
    Night

Vaak is dit soort troep onderdeel van freeware, malware of illegale downloads.
    Let op: vaak veranderen dit soort toolbars ook de DNS instellingen ( Menu > Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd > DNS) en/of de homepage.

Ik had graag een screenshot gezien van die search bar, want ik kan er maar weinig over terug vinden.

Bijdrager
    Jos Opel

Het is een kleine balk met daarin “Q-Secure Search” links onder het  .

Bijdrager
    Jos Opel

Het klinkt gek, maar ik heb het idee dat het de Adblocker Plus of McAFee Siteadvisor is.

Bijdrager
    GoeieDag

Draai in ieder geval eens Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/mac/

Moderator
    Night
    Jos op 09 mei 2017

Het is een kleine balk met daarin “Q-Secure Search” links onder het  .

Dus niet in het Safari venster zelf?

@Goeiedag: Zie openingspost van TS. Dit is reeds gedaan.

Bijdrager
    GoeieDag
    Jos op 09 mei 2017

Het klinkt gek, maar ik heb het idee dat het de Adblocker Plus of McAFee Siteadvisor is.

Leg dan even uit waarom je dat denkt en waarom het gek is.
    Gebruik je beiden bijvoorbeeld?

Bijdrager
    Jos Opel

@Goeiedag: Ik heb het probleem een keer eerder gehad en herinner me dat ik toen ook deze 2 extensies opnieuw moest installeren.

Bijdrager
    koen

Een complete herinstallatie is wel drastisch, zeg.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.