22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Bon_Jovi

Q: Router vraagjes

Hallo,

In maart koop ik me een playstation 3 en zou er graag online mee gaan (router aankopen)
    Nu heb ik ook een mac G3 en het zou toch handig zijn mocht deze ook vanuit een andere kamer draadloos kunnen.
    Nu heb ik al vanalles gelezen over airport kaarten enz. Dus moet je zo’n airport kaart kopen en installeren op je mac voor je draadloos onine kunt? Kostprijs?

Zijn er tips, welke router ik het best kan aankopen (voornamelijk voor games op ps3? Linksys mss?

of zijn er nog andere mogelijkheden om online te kunnen zonder router? (PS3 in de buurt zetten van mn modem is geen optie)

Dank u
    prettig 2007

Bijdrager
    sypie

Om je internet de kunnen delen is een router eigenlijk de enige manier. De aanschaf hangt uiteraard af van je modem, als daar al een router functie in zit dan hoef je die niet aan te schaffen maar ou een switch voldoende zijn.

Echter als je ook draadloos wil gaan zou dat alleen al met een accespoint kunnen. De router functie kun je dan nog steeds aan de modem overlaten. Deze oplossing is iets goedkoper.

Over de aanschaf van een airport kaartje kan ik je weinig vertellen (alles bedraad..)

Bijdrager
    Bon_Jovi

er zit geen router functie in mn modem

Motorola SB510E-CN

Bijdrager
    jjwikselaar

Zo een airport kaartje zal waarschijnlijk heel veel gaan kosten. Een airport extreme kaartje kost volgens mij maar 40 euro, maar omdat je een G3 hebt kan er alleen een airport express kaart in en die worden niet meer gemaakt.
    Iedereen die er nog een heeft zal er veel geld voor vragen…

Bijdrager
    jjwikselaar

Je kan ook gewoon een d-link usb kaart kopen die zijn niet zo duur

Bijdrager
    Brainiac

Als je een USB-poort vrij hebt kan je er misschien een compatibele stick inrammen?

Bijdrager
    Bon_Jovi

Ik denk dat ik de oplossing heb,
    achteraan mn modem zie ik 2 poorten (1 witte kabel die tevens naar mn PC loopt)

als ik nog zo een kabel koop die lang genoeg is kan ik hem tot aan de PS3 trekken. (hoe worden deze kabels genoemd?)
    Dat zal waarschijnlijk nog de goedkoopste manier zijn, al ligt de bekabeling wat in de weg

DEZE:

Bijdrager
    sypie

Als ik jou was zou ik even goed naar de bekabeling kijken, vooral het aantal contactpunten die er in zitten. Als in jouw modem een 4 polig en een 8 polig stekkertje zit dan kun je daar niets meer op uit breiden. Het enige wat je kunt doen is je 8 polige kabel (UTP of Netwerk kabel) naar een router/switch/accespoint/wifi brengen.

Bedenk goed hoe je het wilt hebben…

Bijdrager
    Bon_Jovi

Ik heb met photoshop even een plattegrond gemaakt van PC tot TV / internet bekabeling…

http://www.psd-up.com/files/plattegrond_b7J.psd
    Met netscape en firefox ging het niet open maar met interet explorer wel.

Ik zou een ontvangst van de rode stip tot de blauwe(living TV) moeten hebben. Er is tevens nog 1 kamer op de 1ste verdieping (mn kamer) daar zou ook ontvangst moeten zijn als ik de PS3 boven zet om daar online te spelen, als het beneden niet kan.

Hopelijk kun je nog volgen.
    Wat zou de beste oplossing zijn?

Bijdrager
    sypie

Op het punt waar jouw telenet binnenkomt, waar de groene lijn begint,(ik denk dat daar je modem ook zit?) daar kun je je draadloze router ook zetten. Met een goed apparaat en een goede wifi kaart op je mac zou dat geen probleem op moeten leveren. Als er nu echter al een kabel gaat van de binnenkomende telenetverbinding naar je computer dan zou ik die laten bestaan, er gaat niets boven koperkabel. Je PS3 kan dan op wifi, met een goede verbinding. De computers boven kunnen dan ook meedoen.

Ik zou dus de netwerkapparaten bij elkaar houden in de hoek waar je telenet binnekomt.

Bijdrager
    Bon_Jovi

Nee, ik heb het niet over computers boven, maar ook een TV om op PS3 te spelen.

Rechtsboven, begin groene lijn. Daar is de woonkamer, achter een kast hebben die installateurs van telenet hun apparaten geplaatst, vervolgens een gat geboord naar buiten en de zwarte kabel terug binnen laten komen linksboven (bureau). de modem staat onder de PC (in bureau).

Bijdrager
    sypie

Je moet dus tv en internet boven hebben dan.. TV kun je draadloos versturen, apparaten die dat probleemloos doen kosten wel een paar centen.. voor het oversturen van je internet is het iig geen probleem.

Bijdrager
    Bon_Jovi

TV (ontvangst) heb ik boven al, het is enkel het online kunnen spelen met behulp van de playstation 3.(interet connenctie overal in huis dus.)

Bijdrager
    sypie

Ow, dan wordt het een draadloze router met bijbehorende wifi adapter voor de computer..
    De PS3 heeft dat denk ik al onboard… die kun je daar dus zo bij betrekken.

Bijdrager
    Bon_Jovi

Moet de computer (mac osx 10.1) aan speciale eisen voldoen? een of andere kaart bevatten ofzo?

Bijdrager
    sypie

Er moet in ieder geval een airport express kaart in. Zoals al eerder aangegeven zijn die redelijk prijzig voor oudere macs omdat ze niet meer gemaakt worden. Goedkoper alternatief is een usb-wifi stick kopen. Hierbij moet je er goed om denken dat het een mac-compatible stukje hardware is, anders gaat het niet werken i.c.m je mac.

Zodra je mac over wifi beschikt dan hoef je er alleen een wifi router bij te halen en ben je klaar.. En ja, een linksys is wel 1 van de betere…

Bijdrager
    Bon_Jovi

Wifi stick en Wifi router (mac compatible) dus.
    Playstation beschikt over WIFI dus als ik enkel een WIFI stick koop (en deze in de PC steek) zal de PS mss ook de verbinding opvangen en online kunnen ? of ben ik mis.

Al heel erg bedankt voor de raad trouwens, ze vinden tegenwoordig zoveel uit da ge nie meer weet wa ge nodig hebt of waar het voor dient.
    Draadloze printserver, draadloos dit draadloos dat.

Bijdrager
    sypie

Als je via wifi een verbinding kunt delen(dat weet ik niet, ik heb geen wifi) dan zou je je mac als accespoint kunnen gebruiken voor je PS3. Dan moet je alleen even kijken wat voor protocollen de PS3 gebruikt.

Voor printerserver wat je net zei: ik heb er nog 1 liggen, niet draadloos maar wel heel makkelijk…

Bijdrager
    sypie

Hoeveel computersystemen heb je staan?

Bijdrager
    mac lover

is het niet gewoon opgelost met 1 draadloze router?? kabeltje vanuit de modem naar de router ipv naar alle verschillende systemen, usb stickje in de computers.

alleen weet ik niet of de ps3 dat signaal kan opvangen… ik heb geen idee welke kanalen de ps kan ontvangen of niet

Bijdrager
    Bon_Jovi

Ik weet dat wireless niet door de ps3 word ondersteund.

CPU
    Cell Processor
    GPU
    RSX™
    Geluid
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, enz. (Cell-based processing)
    Geheugen
    256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
    2.5″ Serial ATA (60 GB)
    I/O

* USB 2.0 (x4)
    * MemoryStick/SD/CompactFlash

Communicatie

* Ethernet (x1/100BASE-TX, 1000BASE-T)
    * IEEE 802.11b/g
    * Bluetooth 2.0 (EDR)
    * Draadloze controller (Bluetooth)

AV-uitgang

* Schermgrootte 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    * HDMI OUT (x1 / HDMI NextGen)
    * MULTI OUT (x1 )
    * DIGITAL OUT (OPTICAL) (x1)

Bd-/dvd-/cd-station (alleen lezen)

* Maximale leessnelheid BD 2x (BD-ROM)
    * DVD 8x (DVD-ROM)
    * CD 24x (CD-ROM)
    * SACD 2x

Bijdrager
    Bon_Jovi

er zit ook 1 netwerkkabel (straight UTP, ‘k denk 2m) bij

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.