7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    nielsoet

[PWS] Profielwerkstuk Apple: vragen! [Mening]

Hallo allemaal,

Ik doe mijn profielwerkstuk over Apple :). Ik heb een aantal deelvragen opgesteld, waarvan er één is: “Waarom kiezen mensen wel of niet voor Apple?”.

Daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Graag serieuze reacties waarom mensen juist wel, of juist niet Apple kiezen. Graag ook even je naam melden, en misschien kom je wel in het profielwerkstuk O-).

Met vriendelijke groet, Niels 8)

Bijdrager
    Niels

Pro’s
    – design: alhoewel persoonlijk en dus smaakafhankelijk, lijkt me sterk dat er iemand is die een Apple product niet kiest omdat ze het niet mooi vinden
    – kwaliteit: materiaalkeuze en verwerking
    – betrouwbaarheid: goede bouwkwaliteit icm een top ondersteuningsservice, gemak van vervanging en reparatie bij Apple Care
    – veiligheid: zeer laag (lees: nihil) risico op virussen, zeer makkelijke backup en herstel via time machine
    – iCloud integratie over meerdere apparaten
    – uitgebreid aanbod en zeer veel accessoires voor alle apple producten beschikbaar

Con’s
    – Mac OSX is niet bepaald een ver ontwikkeld wat betreft gaming
    – gesloten systeem: iOS is zonder jailbreak niet te modificeren, biedt echter wel veel meer veiligheid

En o ja, mijn naam zal sowieso wel in het werkstuk komen (mijn voornaam dan). Succes nog!

Bijdrager
    Dorkiban

Uit de huisregels:

Vraag en aanbod
    OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite. Het volgende is niet toegestaan:

Oproepen om aan onderzoeken mee te werken, enquêtes in te vullen, in wedstrijden te stemmen, petities te ondertekenen of aan acties voor een goed doel mee te doen.

Bijdrager
    Brombeer

Kan die jeugd van tegenwoordig nu echt niets originelers verzinnen dan alweer Apple?

Bijdrager
    jf

Ik kies wel of niet, omdat

Bijdrager
    Niels

En ja hoor, de huisregel-SS is ook weer van de partij.

Bijdrager
    Rickje

Haha, de huisregel-SS. +1

Ik heb een Mac omdat ik graag meer voor een computer betaal die superfijn werkt. Beste trackpad dat er bestaat, mooi design en geen onnodige aansluitingen en porten aan de buitenkant. Ook de Magsafe oplader is een pré.

Daarnaast is dit een betrouwbaar besturingsysteem. Windows moet je mij echt niet geven, ik smijt die computer binnen een dag het raam uit van frustratie. Korte anekdote: ik werkte een paar dagen op Windows 8, noodgedwongen. Ik wist niet eens waar ik die computer uit moest zetten. Linksonder de startknop was weg en met die windowsknop indrukken ging ik naar die tegels toe. Wat een bagger. Maargoed, ook het hele gedoe met virusscanners enzo is vreselijk achterhaald en ik bespaar mezelf die moeite graag.

Oh en nog 1 ding: iCloud (maar het kan ook met Gmail ofzo overigens) werkt lekker samen met synchronisatie van contacten, agenda’s etc.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.