4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Ketsjap

Push e-mail op de Mac?

Ik hoor steeds meer over Push e-mail, wat door de Blackberry-hype in de VS sterk aan het opkomen is. In tegenstelling tot Pull e-mail, waarbij je client op geregelde intervallen je server checkt op post, wordt bij Push e-mail je post onmiddelijk naar je client “geduwd”, zonder vertraging. Daardoor komt e-mail dicht in de buurt van Instant Messaging.

Voor zover ik weet volgt ook IMAP dat systeem. Mijn vraag is dan ook:

Kan Mail.app met Push-mail overweg, is daar een IMAP-account noodzakelijk voor, of is dit enkel voor gsm’s mogelijk?

Bijdrager
    steef1082

Hoi Ketsjap,

Mail kan uitstekend met push-email in combinatie met IMAP overweg. Ik gebruik het zelf ook naar alle tevredenheid.

:apple: steef

Bijdrager
    inactiveaccount

Even dat je het weet, maar IMAP-IDLE zoals dat genoemd wordt, wat niet op elke IMAP server ondersteund wordt / geactiveerd is, is niet hetzelfde als push e-mail.

Bij IMAP-IDLE blijft de verbinding met de server open en wordt op de server zelf met een ingestelde interval gecontroleerd op nieuwe mail. Zodra de nieuwe mail er is zegt de server dat en dan wordt het opgehaald.

Push e-mail is gewoon te vergelijken met SMS. Misschien is het niet zo’n groot verschil, maar dan weet je het iig:)

Oh en ‘native’ ondersteund Mail.app het niet, er is volgens mij wel een plugin voor. Maar IMAP gewoon ondersteund Mail.app uiteraard wel.

Bijdrager
    2manydjs

Hallo,

Ik gebruik naar alle tevredenheid gmail via IMAP op mijn telefoon en mac (Mail.app, Leopard).
    Alles synct netjes en het was de goedkoopste oplossing die ik kon vinden. :wink:

Op mijn telefoon werkt de push functie (IMAP IDLE) zoals het hoort, echter Mail.app wil er niet aan geloven.
    Onder de advanced tab heb ik de Use IDLE command if server supports it aangevinkt staan voor al mijn accounts.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Is dit op te lossen?

Alvast bedankt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.