10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SUPERJORN

PureFTPd en MacOSX Server… kan dat?

Ik heb Mac OS X Server op mijn computer ge├»nstalleerd. Maar ik wil graag PureFTPd gebruiken voor de ftp service, inplaats van de standaard mac server programma’s.

Weet iemand of het programma PureFTPd zonder problemen kan werken op een Mac Server?

Jorn 8)

Bijdrager
    remier

Jupz werkt goed!, vooral met de PureFTPD Manager

Bijdrager
    marloez

idd! werkt prima! :D

Bijdrager
    SUPERJORN

Het is wel duidelijk dat het niet om Mac OS X gaat he? Maar om Mac OS X Server:) (Ben echt bang dat die twee server instellingen door elkaar heen gaan)

Bijdrager
    TonE

Ik zou Jean-Matthieu Schaffhauser (developer) even mailen om 100% zekerheid te hebben.
    Uit eigen ervaring weet ik dat hij goed met response is naar de gebruikers.

Bijdrager
    Deskman

Maar waarom zou je de verder uitstekende FDTP opties van de Xserver niet gebruiken??

PureFTPdmanager moet het op de server ook wel doen, hij installeert zich als aparte FTP-server met eigen instellingen en gebruikers. Zolan g de gebruikersnamen niet in de weg zitten moet het kunnen…

Bijdrager
    SUPERJORN
    ”TonE”

Ik zou Jean-Matthieu Schaffhauser (developer) even mailen om 100% zekerheid te hebben.
    Uit eigen ervaring weet ik dat hij goed met response is naar de gebruikers.

Mail is verstuurd, en ik wacht nu op antwoord.:)

”Deskman”

Maar waarom zou je de verder uitstekende FDTP opties van de Xserver niet gebruiken??

Ik kan geen opties vinden om bijvoorbeeld een download snelheids restrictie te wijzigen bij een user. Ik ben trouwens ook niet zo’n terminal wonder hier in… Daarom is denk ik PureFTPd Mananger beter voor mij. :)

Bijdrager
    jeroenimo

Je moet eens kijken of je via darwinports trickle kan installeren dan ben je klaar met je upload restricties
    Ook carrafix zou het moeten kunnen doen alleen ben ik niet zo te spreken daarover want die werkt op een poort en pakt niet de applicatie en zorgt er voor dat al het verkeer op een bepaalde poort word afgeremd ,en er is nog een ander projekt dat throttled heet maar daar heb ik nooit mee gespeeld. Throttled zou je ook gewoon moeten kunnen installeren via darwinports of fink kunnen installeren .

succes Jeroen

Bijdrager
    jeroenimo

Darwinports kan wel throttled installeren maar geen trickle.
    die zou je dan zelf moeten compileren met xcode (best wel een klusje !)
    Darwinports installeren is relatief makkelijk als je een beetje thuis bent in de terminal.
    Er staat een reuze goed handleiding op http://darwinports.opendarwin.org/

zoek eens op het forum want Johnny_Cash heeft hier een tutorial geschreven over throttled

succes Jeroen

Bijdrager
    SUPERJORN

Ik heb PureFTPd Mananger geïnstalleerd, en het werk perfect op Mac OS X Server! :D

Bedankt voor alle hulpvolle reacties!

Antwoord van mij e-mail:

Well, PureFTPd Manager adds a system user and a system group (ftpvirtual/ftpgroup repectively). You will see that IDs in your Workgroup Manager.
    Concerning Server Admin, the only affect I am aware of is that you will be able to start/stop the server from there. Also, the Anonymous Access shown there is irrelevant if I remember correctly.

I think that’s about it. I’m using it on a production server here in Hong Kong with no problems.

Cheers,

Jean-Matthieu Schaffhauser
    IT Manager
    H&F Partners Limited

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.