11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    harrie158

pure music raakt verbinding met itunes kwijt

Hallo,
    dit is een probleem dat vanaf eind 2014 loopt. Ik heb toen Pure Music gekocht omdat het programma een behoorlijke upgrade betekende voor mijn kwaliteit van de muziek. Ik krijg het niet opgelost.
    Situatieschets:
    Tele 2 verzorgd mijn internet & bellen. Router: Davolink DV 2020 (2014). 802.11.g
    Muziek beluisteren doe ik met Mac Mini =late 2012= 2,3 GHz Intel Core i7 met 16 GB geheugen= met iTunes (laatste update, versie) op een externe schijf, gecombineerd met Pure Music speler.
    De Mac Mini is ook bekabeld aangesloten op de router mbv. een switch Sitecom LN 118.
    Ik heb een hoogwaardige (High-End) audio installatie, Bow Technologies: de Wizzard & Wazzoo xl. Audio Physik Tempo boxen. De Mac Mini is dmv van een usb-A kabel -Audioquest Carbon- verbonden met een separate DAC, de Cambridge Audio DAC Magic Plus, die in verbinding staat met mijn versterker, dmv interlink NordOst Quadrofill rca.
    Het probleem: ik bedien iTunes met mijn iPad mbv “remote”. Ik open mijn Mac mini en op de monitorscherm start ik pure Music op en hij neemt iTunes mee, vervolgens luister ik muziek. Na een tijdje stop ik met luisteren en bijv. na 3 uur wil ik weer muziekluisteren. Op dit moment kan ik niet via de iPad, remote muziek gaan luisteren. Pure Music is zijn verbinding kwijt. Dan moet ik weer via mijn Mac mini op het monitorscherm iTunes stoppen en pure Music om vervolgens weer pure music te starten en hij neemt dan iTunes mee, om weer muziek te kunnen beluisteren.
    Wat heb ik al gedaan:
    Van Apple de “throubleshooting list” thuisdeling in zijn geheel door gespit.
    Remote verwijdert en weer nieuw geïnstalleerd.
    Op 31.1.2015 grote up-date, zowel IOS als OSX en update Pure Music
    Heb op pure music verwijdert en opnieuw de versie op Mac Mini gedownload.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop van harte dat iemand mij een adequate oplossing kan geven.
    Met vriendelijke groet
    Harrie158

Bijdrager
    TheBigZ
    harrie158 op 15 maart 2015

Ik heb toen Pure Music gekocht omdat het programma een behoorlijke upgrade betekende voor mijn kwaliteit van de muziek.

Op dit moment kan ik niet via de iPad, remote muziek gaan luisteren. Pure Music is zijn verbinding kwijt.

Als je Pure Music eraf knikkert heb je weer ouderwetse kwaliteit, muziek wanneer je wilt.:wink:

Je speelt je muziek vanuit iTunes digitaal af naar je DAC (één op één bit kopie). Pure Music kan alleen maar de boel vernaggelen.
    http://thehbproject.com/nl/testen/98/Channel-D-Pure-Music-player-voor-Mac
    http://www.theabsolutesound.com/articles/channel-d-releases-pure-music-version-2/

Bijdrager
    Facundo

Het verliezen van contact tussen dac’s/audio/midi-interfaces/etc. en OS, met name na ontwaken uit sluimer, is voor velen een probleem dat al een poosje bestaat en met Yosemite is verergerd. Ik heb al 3 updates voor mijn Motu zien langskomen voor dit probleem en het hielp niet. Gelukkig werkt een oude driver bij mij toevallig nog wèl. Apps zoals Pure Music, die het geluid ‘hijacken’, vormen een extra risico voor contactverlies. Sinds 2 jaar geeft Pure Music bij mij al deze problemen en ik heb het maar opgegeven.
    Overigens helpt ’t bij sommigen om ‘Power Nap’ aan te vinken bij ‘Energiestand’.

Bijdrager
    harrie158

Hallo Facundo,
    bedankt voor je reactie. Power Nap heb ik aangezet, maar geen resultaat.
    De Mac Mini gaat bij mij nooit in de slaapstand, en toch verliest Pure Music de verbinding. De “player” blijft dan in de pauze stand en alleen door te stoppen wordt hij weer actief.
    Wat bedoel je met: gelukkig werkt een oude driver bij mij wel?
    Ik heb Pure Music sinds nov 2014 en ik geef het nog niet op!
    Is het een optie om terug naar Maverick te gaan, is dit mogelijk?
    Wat voor rol speelt het WiFi netwerk in deze problematiek?
    Zomaar een paar vragen die bij mij spelen.
    Ervaring jouwerzijds?
    Met vriendelijke groet
    Harrie158

Bijdrager
    Facundo

Ik heb ook een mini late 2012. Mijn ervaring voor 10.9 en 10.10 zijn hetzelfde: Een van m’n audio/midi-interfaces doet ’t prima, de andere werkt alleen op een 2 jaar oude driver. Voor velen echter kennelijk niet, want er zijn inmiddels al 3 software updates voor die driver uitgebracht die het omschreven probleem moet verhelpen. Maar dat dus niet doen. Ik heb dus gewoon mazzel, want dezelfde Motu doet het op een andere (identieke) mini dus niet! En vele interfaces hebben het probleem, vooral sinds Maverick. Maverick maakt bij mij dus het verschil niet. Oorzaak ligt in beiden opgesloten.
    Wat betreft Wifi: Ik heb niet het gevoel dat dit in mijn situatie uitmaakt. Dat hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden, met name als je al problemen met wifi-uitval zou hebben. Ik ben bang dat je gewoon een van de vele pechvogels bent die moet hopen op erkenning van het probleem door Apple, en dus een systeem-update. Het enige dat ik kan bedenken is het checken op (eventueel noodzakelijke) drivers. En het downgraden naar Mav. heeft imho een zeer kleine kans op succes.
    Heel veel succes ermee; ik hoop dat het je lukt. En mocht het probleem met alleen iTunes (zonder Pure Music) niet optreden: Tel dan je zegeningen, want veel anderen hebben die problemen ook zònder PM.

Bijdrager
    Obi

Laat etrecheck eens werken, etrecheck is een soort systeeminformatie/diagnose
    on steroids. Als er iets niet goed is dan wordt het in rood aangegeven door etrecheck.

En indien je de tijd ongeveer weet wanneer het probleem optreed dan zou je in het console log
    kunnen bekijken of er iets aan de hand is.

http://www.etresoft.com/etrecheck

Bijdrager
    harrie158

Hallo
    door het experimenteren met ook mijn iMac aan te sluiten aan mijn installatie, heb ik toevallig het probleem zichtbaar gemaakt.
    Pure Music verliest het contact doordat de DAC wordt uitgezet, als de DAC weer wordt aangezet “ziet” hij niet dat de DAC aanstaat, Pure Music heeft geen mogelijkheid om de verbinding te herstellen. iTunes nativ heeft daarentegen wel deze mogelijkheid.
    Probleem opgelost. Zo simpel is het, je moet er maar opkomen!
    De DAC blijft continue aanstaan, iTunes met Pure Music loopt nu ongeveer 4 weken, probleemloos.
    Dit heeft niets te maken met sluimerstand of standbye van de Mac Mini. Deze opties heb ik al in een vroeg stadium van de problematiek zo ingesteld dat de Mac Mini niet in standbye en/of sluimerstand gaat na een bepaalde tijd.

Met vriendelijke groet

Harrie

Bijdrager
    Obi
    TheBigZ op 15 maart 2015
    harrie158 op 15 maart 2015

Ik heb toen Pure Music gekocht omdat het programma een behoorlijke upgrade betekende voor mijn kwaliteit van de muziek.

Op dit moment kan ik niet via de iPad, remote muziek gaan luisteren. Pure Music is zijn verbinding kwijt.

Als je Pure Music eraf knikkert heb je weer ouderwetse kwaliteit, muziek wanneer je wilt.:wink:

Je speelt je muziek vanuit iTunes digitaal af naar je DAC (één op één bit kopie). Pure Music kan alleen maar de boel vernaggelen.
    http://thehbproject.com/nl/testen/98/Channel-D-Pure-Music-player-voor-Mac
    http://www.theabsolutesound.com/articles/channel-d-releases-pure-music-version-2

@ TheBigZ, kun jij spreken uit eigen ervaring met ‘Pure Music’?

Ik gebruik Amarra i.c.m. iTunes (doet ongeveer hetzelfde als Pure Music).
    In Amarra heb ik ingesteld dat een specifieke externe DAC wordt gebruikt, Staat de DAC uit
    dan schakelt pure music naar ‘interne geluidsvoorziening’ (ook toevallig een DAC),
    maar staat de externe DAC aan dan wordt die DAC gebruikt.

Kun je in ‘pure music’ aangeven welke DAC gebruikt kan worden?

hth

Bijdrager
    TheBigZ

@Obi: KarelWillem heeft het goed verwoord in dit topic. Ik ben een muziekliefhebber, geen audiofiel (of “audio fool”, zoals later in datzelfde topic).:-D Sowieso is dat een interessant topic om weer eens te herlezen.

KarelWillem op 06 november 2010

Een echte audiofiel is ook wat anders dan een echte muziekliefhebber.

Audiospeler voor audiofielen

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik gebruik ook Amarra en heb deze problemen niet omdat ik muziek afluister via een AudioQuest DragonFly 1.2. Deze is vanzelfsprekend altijd aan.
    Misschien een idee om de testversie van Amarra eens te testen op jouw systeem. Vooral voor klassieke muziek met een grotere bezetting vind ik Amarra meer geschikt.

@Harrie
    : Wat de kwaliteit van je muziek nog verder kan verbeteren zijn betere USB kabels in de gehele keten vanaf je router (naar een NAS, Mac voor de opslag van je muziekbestanden) naar de Dac. Het mooiste is overal de AudioQuest Carbon te gebruiken. Als je alleen de 0,75 mtr.-versie nodig hebt blijft dit een overzichtelijke investering. Ik was heel aangenaam verrast van het uiteindelijke resultaat. De muziek komt meer tot leven, hetgeen mijn uiteindelijke doel van de aanpassing was. Veel muziekplezier toegewenst

Bijdrager
    TheBigZ
    e.abrahamse op 12 mei 2015

Wat de kwaliteit van je muziek nog verder kan verbeteren zijn betere USB kabels in de gehele keten vanaf je router (naar een NAS, Mac voor de opslag van je muziekbestanden) naar de Dac. Het mooiste is overal de AudioQuest Carbon te gebruiken.

Over die stelling valt natuurlijk weer een aardig topic te vullen.:-D
    https://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/
    Dat kan in dit topic, of het eerder genoemde topic.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.