16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Kris

punt ipv komma

Ik zou graag hebben dat mijn komma toetsje van de nummerieke pad van mijn keyboard (apple extended) een punt geeft (in Word). kan ik dit instellen in OS 10.2.3???

hartelijk dank
    :innocent:

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Natuurlijk kan dat…. het heeft te maken met je keyboard instellingen.

Ga naar System Preferences, International, Input Menu, en zorg ervoor dat de optie U.S. aangevinkt is (waarschijnlijk staat nu alleen Dutch aangevinkt?)

Vervolgens krijg je in je menubar een vlaggetje te zien… als je hierop klikt kun je kiezen tussen Dutch en U.S.

Als Dutch is gekozen, krijg je een komma via je numerieke pad.
    Als U.S. is gekozen, krijg je een punt via je numerieke pad.

Bijdrager
    helix

met de shift-toets erbij krijg je ook een punt ipv een komma op het numerieke toetsenbord.

Helix

Bijdrager
    MacAttack

Ik zit al jaren te hopen dat je die kommatoets kan veranderen en dit wel in de instelling van je eigen land dus geen US instellingen.

Echt geen mogelijkheid zonder die shift? Ik ben nog al lui en typ graag met één vinger:oops:

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”MacAttack”

Ik zit al jaren te hopen dat je die kommatoets kan veranderen en dit wel in de instelling van je eigen land dus geen US instellingen.

Wat veranderd er nog meer in de werking van je toetsenbord als je die van Dutch veranderd in U.S., op die punt/komma van het numerieke pad na? Ik heb zelf nog geen andere verschillen gemerkt… (gebruik waarschijnlijk ook niet alle toetsencombinaties…)

Bijdrager
    Goes

lezen is best lastig, niet? Er staat toch dat je het kunt veranderen

Bijdrager
    Kris

thx aan die truuk met landcodes had ik ook al gedacht maar wist niet meer welk land ik moest pikken….

zou eigenlijk ook wel een andere truuk willen (want weet ook niet wat er allemaal veranderd als je US pikt)

maar in ieder geval bedankt

Bijdrager
    MacAttack

wel ik heb een azerty keyboard en belgishe verschillen een pak van de us en nderlandse keyboards dus gaat het niet op voor mijn keyboard want dan zit alles fout

Bijdrager
    Kris

oops ik dus ook een azerty bord… dus kan ik toch niet aan de slag met de US… dan moet het maar met de shift gebeuren…

misschien weet je ook hier een oplossing voor (aangezien je veel van borden weet) ik kan met één iMac (die ook al 10.2.3 draait) niet heropstarten met de alt toets (om van opstartschijf te wisselen) het is al een beetje een oudere iMac, maar toch?? zou het ook met die instellingen te maken hebben?

Bijdrager
    Gijs

Heb je wel meerdere partities op die iMac? Anders kan dat namelijk niet.

Bijdrager
    Kris

die dubbele post is niet express gedaan ….

mijn explorer bleef hangen en ik moet er twee keer op geklikt hebben… sorrie

eeuhm gijs,
    ja hoor, ik heb twee partities. ik kan wel van de ene naar de andere switchen als ik speciaal heropstart (met speciaal bedoel ik een nieuwe opstart schijf selecteren en dan heropstarten), maar ik vind dit nogal omslachtig

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”Kris”

oops ik dus ook een azerty bord… dus kan ik toch niet aan de slag met de US… dan moet het maar met de shift gebeuren…

Ai… daar had ik nog geen rekening mee gehouden…

”Kris”

(aangezien je veel van borden weet)…….

Zoveel weet ik er helaas niet van af… misschien dat iemand anders er een oplossing voor heeft….

Bijdrager
    MacAttack
    ”Kris”

misschien weet je ook hier een oplossing voor (aangezien je veel van borden weet) ik kan met één iMac (die ook al 10.2.3 draait) niet heropstarten met de alt toets (om van opstartschijf te wisselen) het is al een beetje een oudere iMac, maar toch?? zou het ook met die instellingen te maken hebben?

Heb je een origineel mac keyboard op die iMac staan?

Bijdrager
    Kris

het is een origineel mac toetsenbord, maar iets recenter dan de iMac zelf. Als ik me niet vergis was het met het vorige (het toetsenbord dat erbij hoort) ook niet in orde.

Bijdrager
    michelvdb

Niet in orde? Snap ik niet.
    Ik tokkel sinds drie jaar op het kleine USB-klavier (azerty) dat bij mijn iMac DV SE geleverd werd. In Word en alle andere programma’s werkt de Shift+, – combinatie met het nummeriek klavier gewoon zoals het hoort.

Bijdrager
    Kris

met niet in orde bedoel ik dat de alt toets bij het opstarten daar ook niet werkte. Ik heb het toetsenbord vervangen omdat ik dacht dat misschien het toetsje zelf kapot was (ook omdat een groter bord makkelijker typen is), maar het heeft niet geholpen.

Nu, ik lig er niet wakker van… ik dacht er gewoon nog eens op omdat we over toetsen bezig zijn…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.