9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan25

[PubSubAgent]Hoge processorload

Sinds enige tijd gaat mijn processorload bij het openen van Mail naar 100% dit komt doordat het achtergrondproces PubSubAgent (RSS) dan opgestart wordt.
    Waarschijnlijk zal er hier iets fout gaan, lijkt mij niet gebruikelijk dat hier zoveel rekenvermogen voor nodig is.

Kent iemand dit probleem of weet iemand hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heb je nog iets aan de tips in dit artikel: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1362472

Bijdrager
    Oppie

Als je nou even bij MF blijft terwijl daar voor je wordt meegedacht; terwijl je hier een draadje opent, is er daar al weer een reactie gezet.:?

Tip: gebruik Google met de naam van dit proces…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Oppie”

Als je nou even bij MF blijft.

Oppie/Felix bedoelt deze, neem ik aan.

[size=9:3cc1cf1d29](Ik ben ook niet zo goed in schaken op meerdere borden tegelijk.)[/size:3cc1cf1d29]

Bijdrager
    Daan25
    ”Oppie”

Als je nou even bij MF blijft terwijl daar voor je wordt meegedacht; terwijl je hier een draadje opent, is er daar al weer een reactie gezet.:?

Tip: gebruik Google met de naam van dit proces…

Googlen heb ik al gedaan voordat ik hier met mijn vraag kwam.

Ik snap niet wat nu precies het probleem is, met de eerder gegeven oplossingen heb ik het probleem nog niet kunnen verhelpen vandaar dat ik het op dit forum ook even probeer, misschien dat er hier iemand is met een andere oplossing.

En daarbij geef je door in beide fora te reageren zelf ook niet bepaald het goede voorbeeld.

Bijdrager
    Oppie

Sorry, zal niet meer reageren/hulp aanbieden… :innocent:

[size=9:1d6fad0e44]…en dan mag je evengoed nog wel reageren in MF op de laatste tip; dat het een MobileMe RSS-feed sync probleem zou kunnen zijn…[/size:1d6fad0e44]

Bijdrager
    Pieterr
    ”Daan25″

met de eerder gegeven oplossingen heb ik het probleem nog niet kunnen verhelpen

En je hebt ook gekeken of er “verkeerde” .xml files staan in User>Library>PubSub>Feeds ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb je sinds kort iets ge-update wat aan PubSubAgent gerelateerd kan zijn?
    en:
    Is de processor load (nog) laag direct na opstarten en wordt hij geleidelijk aan dan groter?
    Open activiteitenmonitor, selecteer het proces en klik op “info”
    Kijk nu ±15 minuten ofzo naar het getal achter “poorten”
    Dit getal kan / mag variëren maar als het continue groter wordt is er sprake van een “CPU leak”
    Ik heb het zelfde gehad met scanner software (HP) waardoor alles steeds trager werd (strandbal cursor)

Bijdrager
    Daan25

@ Oppie
    Hetgeen ik graag wil is antwoord op mijn vraag, de discussie die jij wil gaan voeren is totaal niet relevant.
    Ik zal straks reageren in het topic van MF, ben nog er nog niet aan toegekomen om jouw mogelijke oplossing uit te proberen.

@ Pieterr
    Ja heb ik naar gekeken, het zijn slechts drie bronnen die gebruikt worden dus dit lijkt wel te kloppen.
    Verwijderen van alle bestanden aldaar biedt ook geen soelaas.

@ hendrik ijzerbroot
    Ik doe alleen de noodzakelijke updates van OS X, hier kan het dus niet aan liggen lijkt mij.
    De processorload is direct na opstart gewoon normaal maar zodra Mail wordt geopend en daarmee ook PubSubAgent schiet de processorload omhoog. PubSubAgent gebruikt vanaf dat moment continu 80-110%.
    Het getal achter “poorten” varieert, er is geen stijgende lijn in te ontdekken.
    Link naar screenshot (misschien dat hier nog iets uit valt op te maken):
    http://gallery.me.com/vandenberg#100028/Afbeelding%201&bgcolor=black

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.