5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

Publieke systeeminfo op server weghalen (opgelost)

Als ik ‘persoonlijke webserver’ aanzet bij firewall, en dan alles goed configureer, dan kan ik er dus voor zorgen dat mensen van buitenaf op mijn testserver kunnen komen.

Nu probeer ik hem zo goed mogelijk te beveiligen zodat niet iedereen gewoon verbinding kan maken. Zo probeer ik ook alle zichtbare informatie over de software die ik gebruik weg te halen.

Als ik nu iemand naar een map verwijs (waardoor hij een directory list ziet) of als iemand een errorpagina krijgt, dan staat onderaan altijd de versie van Apache (eventueel de versie van php), het interne ipadres van de server en de poort waarop het allemaal geregeld word.

Graag zou ik dit lijntje willen weghalen, is dit mogelijk?

(het onderste regeltje op de screenshot)

edit: ik bedenk me net, ik zoek geen manier om custom errorpaginas te maken, ik wil dat de errorpaginas gewoon blijven wat ze zijn, enkel dat regeltje moet weg, alsook bij de standard directory list

Bijdrager
    asmv

Dat regeltje kan je weghalen door de ServerSignature uit te zetten in /private/etc/httpd/httpd.conf

Bijdrager
    SeaTrue

Super bedankt!!

(ben je speciaal voor dat antwoord lid geworden?)

Btw, op de mac werkt dit perfect, maar op mijn linux-server haalt deze instelling niets uit?

-Sam

Bijdrager
    asmv

Dat zou onder Linux exact hetzelfde moeten werken. Misschien Apache even opnieuw starten of opnieuw de config laten lezen met /usr/local/apache/bin/apachectl restart (of graceful).

(was lang geleden al eens lid, maar dat account is verdwenen;) )

Bijdrager
    SeaTrue

heb het ondertussen al gevonden, wou het zeggen, maar het forum wou niet echt meewerken.

de nieuwste apache maakt gebruik van 2 config bestanden, en eentje is superieur aan het andere, en ik had het regeltje enkel in het ‘andere’ veranderd, en dus niet in het superieure. Wat nu dus wel is.

Super bedankt!

-Sam

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.