4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MarcelK

Publieke map maken

Hallo,

Ik heb per ongeluk mijn publieke map (met aflevermap) gewist ! :(
    Nu wil ik hem graag terug. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder OSX opnieuw te installeren ?

Alvast bedankt !

TheM

Bijdrager
    Missundaztood

vrijeenvoudig: nieuwe map aanmaken: Public. en dan de rechten toekennen. die moeten zijn:
    username (ik)
    lezen en schrijven
    staff (ik)
    Alleen lezen
    Alleen lezen

vervolgens doe het zelfde met een nieuwe map Drop Box
    username (ik)
    lezen en schrijven
    staff (ik)
    Alleen schrijven
    Alleen schrijven

Dit zou moeten werken.

Om de mappen hun Nederlands namen te laten weergeven, moet je in die map een .localized-bestandje inzetten, of eenvoudiger je Desktop/Bureaublad-map dupliceren en dan hernoemen. Uiteraard heb je hier Jaguar voor nodig.

Bijdrager
    MarcelK

Bedankt voor je advies.

Al snap ik nog steeds niet hoe je hem nederlands krijgt (ben echt een beginner…)

Bijdrager
    Missundaztood

als je nog Mac OS 9 hebt is het vrij simpel. opstarten vanaf 9.
    In alle mappen die vertaald worden, zit een bestandje genaamd .localized dus met punt.
    Als je die dupliceert en dan een in de map Public en Drop Box gooit, is het werk gedaan. Gewoon terug keren naar Mac OS X

Het bestandje geeft aan dat het systeem in de map System/Library/CoreServices/SystemFolderLocalizations/ gaat kijken naar jou voorkeurtaal.

Heb je geen Mac OS 9 meer of kun je niet meer ‘booten’ in OS 9 dan kun je een programa zal als InVisibles 1.4.3 gebruiken om de onzichtbare bestanden te laten zien en kan hem dan dupliceren en in de mappen zetten.

[ps]
    in Mac OS X zijn alle bestanden/mappen die beginnen met een “. (punt)” onzichtbaar.
    [/ps]

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.