6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

PSD of PDF bestand, schalen en drie naast elkaar op 1 vel printen

Beste Shoppers a la Photo.

Ik heb een PSD welke normaal een A4 beslaat. Deze wordt op zowel een A4 geprint, en als drie naast elkaar, geschaald/gekanteld dus, op een A4 geprint. De laatste wordt geknipt/gesneden en uit gedeeld als flyer.

Omdat er enkele onderdelen maandelijks gewijzigd worden is het een crime om iedere keer het te kopiëren, te schalen en dan kopieen ervan naast elkaar te zetten.

Ik gebruik PS CC2014. Wat zijn de mogelijkheden om op één A4 vel er drie naast elkaar te zetten? Misschien heel simpel.

Enige suggesties?

b.v.d

m.v.g

LA

Bijdrager
    KarelWillem

Eén keer per maand drie dingen naast elkaar zetten een crime?! .:)

Bijdrager
    lord anubis

Jups. Met name het juist schalen en bewerken. Een 40-60min. extra bezig zijn wat tijdens het openen van een bestand zou moeten kunnen. En we werken toch met computers die je leven eh vergemakkelijken!?

Als ik smart object gebruik, dan om een of andere idiote reden print hij alleen de eerste gelinkt uit. De andere twee blijven blank.

Moderator
    Night

Maak twee kopiëen van het bestand en print een contact sheet van het origineel en de twee kopieën. Andere optie: plaats gewoon het bestand 3x in Indesign CC en printen maar. Geen Indesign? Bewaar de PSD dan ook als JPG en plaats deze 3x op een A4tje in een willekeurige tekstverwerker (zelfs met het gratis Apple TextEdit kan dat).

Computers zijn er inderdaad om je leven te vergemakkelijken, maar niet om te voorkomen dat je zelf eens creatief nadenkt 😛

Bijdrager
    pruus

Wellicht eens Affinity Publisher proberen, als beta. Daar kun je dit zo. Plaatsen, duh plakken…

Bijdrager
    computer space

Zit InDesign ook niet in de bundel? Daar de boel plakken en dan een keer per maand koppeling wijzigen naar ander document.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.