3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

PSD import Indesign onbetrouwbaar?

Ik heb PSD bestand geïmporteerd in Indesign en met de import opties sommige lagen uitgeschakeld. Erg handig.

Maar na het bijwerken van het PSD bestand (iets kleins veranderd, lagen hetzelfde gebleven) in Indesign heeft hij andere lagen geactiveerd. Nu staat er dus een verkeerd beeld in het drukwerk.

Is het importeren van PSD met lagen niet compatible met Indesign (waarom word dan die optie geboden)?

Bekend probleem?

Bijdrager
    16jeffrey

Daarom kijk ik altijd in InDesign wat er gebeurd als ik een Photoshop bestand heb aangepast, opgeslagen en ga bijwerken in InDesign. Ik vertrouw er nooit blindelings op dat hij de koppeling bijwerkt en er niets in het beeld veranderd.

Maar normaal gesproken, als de lagen opbouw/structuur exact hetzelfde is gebleven dan mag hij niet een andere laag weergeven wanneer de koppeling wordt bijgewerkt.

Weet je zeker dat je in het Photoshop bestand niet een andere laag aan/uit hebt gezet? Of een laagnaam veranderd? Dat kan er al voor zorgen dat hij terugspringt naar hoe de lagen in het Photoshop bestand zelf staan.

Je kan ook eerst het Photoshop bestand in InDesign plaatsen/slepen en daarna via ”Object –> Opties objectlaag” de gewenste PSD-lagen aan of uit zetten.

Bijdrager
    olbo

3 andere gebruikte beelden (zelfde PSD) zijn wel allen goed vervangen met de juiste lagen geactiveerd. Dan zouden deze ook verkeerd gekoppeld moeten zijn. Maar bedankt voor reactie. Ik zal het ook in de gaten houden in het vervolg…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.