19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    melletje1970

.PSD geeft een vlak met printen

Hoop dat de titel niet al te onduidelijk is…

Sinds een paar maanden ben ik aan het stoeien met InDesign. Nu loop ik de laatste tijd steeds tegen hetzelfde probleem aan.

Maak een brochure o.i.d. en gebruik daar .psd files in. Maak er een .pdf van, tot zover alles okay.
    Nu gaat de printer deze pdf printen en krijgt vlakken te zien waar een .psd gebruikt is. Terwijl op het scherm en op mijn HP printer niets te zien is.

Zou graag een plaatje laten zien, maar ik heb geen site waar ik het op kwijt kan… :(

Herkent iemand het probleem en heeft dé oplossing??

Alvast bedankt…

Okay, het is me gelukt om het plaatje te uploaden.. Dank je Hemi & Marloez

Bijdrager
    dennie

Welkom hier op het forum

Afbeeldingen kan je uploaden in de Foto Album verder kan ik je helaas niet helpen

Bijdrager
    Hemi

“het” fotoalbum…:P

Maar anders kan je ook een gratis accountje openen op Photobucket.com
    Dit is perfect om plaatje te tonen op een webforum.

Bijdrager
    macmickey2

Weet je wat je ook kan doen? RTFFAQ.
    Ik bedoel welkom en dat je nou net de FAQ gemist hebt…

Bijdrager
    melletje1970
    ”macmickey2″

Weet je wat je ook kan doen? RTFFAQ.
    Ik bedoel welkom en dat je nou net de FAQ gemist hebt…

Altijd fijn zo’n welkom, heb wel de FAQ gelezen… maar daarin werd het mij niet duidelijk, sorry hoor!

Bijdrager
    marloez

niet erg aardig van je macmickey…

welkom melletje1970!:)

Bestaan je .psd files nog uit lagen misschien? Ik weet niet zeker of dit uitmaakt want zelf werk ik eigenlijk uitsluitend met .jpg bestanden in mn opmaak, maar het zou kunnen dat de printer het document dan niet aankan.

Plaatjes uploaden kan idd in het fotoalbum van macosx.nl. Max 590 pixels breed. Hoe dat precies moet staat hier

succes!

Bijdrager
    melletje1970
    ”marloez”

Bestaan je .psd files nog uit lagen misschien? Ik weet niet zeker of dit uitmaakt want zelf werk ik eigenlijk uitsluitend met .jpg bestanden in mn opmaak, maar het zou kunnen dat de printer het document dan niet aankan.

succes!

Ja, die .psd files bestaan uit verschillende lagen. Als de printer het niet aankan zou je toch denken dat een thuis HP’tje er moeite mee zou hebben en niet een profi printer?

Bijdrager
    dennie

Ik heb wat dingen uit zitten proberen heb hier het zelfde probleem bij mij is het probleem verholpen als ik hem opsla als tif daarin bewaar ik ook gewoon mijn lagen

Misschien helpt dit ook bij jou succes

Bijdrager
    EagerB0bNerd

welkom ook

je kunt gerust PSD gebruiken, mét lagen
    dat is juist het mooie van indesign.

probleem zit in het gebruik van transparantie.
    drukkers die hun zaakjes niet op orde hebben (oudere RIPS, oude of niet 100% echte- Adobe Postscript versies) kunnen problemen krijgen met transparantie.

maak je PDF eens als pdf versie 1.3 en kijk dan nog eens.
    een en ander is hier uitvoerig besproken, oa in de links die Marloez hierboven geeft.
    of zoek op dit forum onder PDF en transparantie

Bijdrager
    melletje1970
    ”dennie”

Ik heb wat dingen uit zitten proberen heb hier het zelfde probleem bij mij is het probleem verholpen als ik hem opsla als tif daarin bewaar ik ook gewoon mijn lagen

Misschien helpt dit ook bij jou succes

Die had ik ook geprobeerd, maar helaas was dat de oplossing ook niet…

Bedankt voor het meedenken in ieder geval…:-)

Bijdrager
    melletje1970
    ”marloez”

misschien staat hier iets voor je in?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=56055&postdays=0&postorder=asc&highlight=psd+printen&start=0

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=111393&highlight=psd+printen#111393

Ik had weer eens te ingewikkeld gezocht zie ik… Volgens mij staat hier wel een oplossing, ga dit maar eens proberen….

Dank je wel weer… :)

Bijdrager
    Martino

Bij ons was dat ook een probleem, totdat we de nieuwe printer kregen (na een jaar klagen).
    Het ging hier om de PostScript-versie… dat was 2, en is nu 3.

Bijdrager
    melletje1970
    ”Martino”

Bij ons was dat ook een probleem, totdat we de nieuwe printer kregen (na een jaar klagen).
    Het ging hier om de PostScript-versie… dat was 2, en is nu 3.

Kan dat niet checken, aangezien het hier goed gaat en in Duitsland gaat het fout.

Maar toch bedankt!

:)

Bijdrager
    melletje1970
    ”EagerB0bNerd”

welkom ook

je kunt gerust PSD gebruiken, mét lagen
    dat is juist het mooie van indesign.

probleem zit in het gebruik van transparantie.
    drukkers die hun zaakjes niet op orde hebben (oudere RIPS, oude of niet 100% echte- Adobe Postscript versies) kunnen problemen krijgen met transparantie.

maak je PDF eens als pdf versie 1.3 en kijk dan nog eens.
    een en ander is hier uitvoerig besproken, oa in de links die Marloez hierboven geeft.
    of zoek op dit forum onder PDF en transparantie

Ook PDF 1.3 helpt helaas niet… Ik ga op korte termijn me er nog eens helemaal in vast bijten, de linkjes van Marloez nog eens heel goed doorlezen en maar uit proberen…

Top dat (bijna) iedereen hier aardig reageerd en z’n hulp aanbied.. :)

Bijdrager
    Erik

Melletje,
    Kan het soms zijn dat die afbeelding in het midden (donderder) misschien in RGB staat en daaronder een CMYK is geplaatst? Of twee RGB/CMYK beelden met verschillende profielen ingesloten?

Als het geen transparantie is, gaat mijn gevoel naar verschillende ‘rendering’ van kleurruimtes.

PS. Welkom!

Erik

Bijdrager
    dimelot

Als je je PDF maakt, moet je kijken bij je afvlakking. Die staat nu waarschijnlijk nog op Normale Resolutie.
    Zet die ff op Hoge resolutie en kijk dan eens wat er gebeurd..

Laat het nog ff weten.

Bijdrager
    melletje1970
    ”dimelot”

Als je je PDF maakt, moet je kijken bij je afvlakking. Die staat nu waarschijnlijk nog op Normale Resolutie.
    Zet die ff op Hoge resolutie en kijk dan eens wat er gebeurd..

Laat het nog ff weten.

Sorry een paar dagen vrij geweest… Zal de eerst volgende keer dat er iets naar duitsland moet jouw oplossing proberen.. laat het je dan zeker even weten… Bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    Macteach

oorzaken inderdaad zijn:
    -Afvlakking (high/hoog) en oudere RIP, maar PDF X/1-a zou dit moeten oplossen
    -RGB afbeelding en/of niet gesynchroniseerde (Bridge!) kleurmanagementinstellingen

Controle: maak een PDF (Press of X/1a in ieder geval 1.3)
    Open in de ‘gewone’ reader’ en zet overdruk toenen aan, idem in Acrobat Pro. Als je het hier NIET ziet ligt het aan de drukker…
    (oh ja: zet ‘lijnen gladmaken’ uit in Acrobat voorkeuren!)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.