9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    beach

PSD conversie naar HTML + CSS3

Ha,

Op internet zie je behoorlijk wat diensten om een PSD file / ontwerp om te zetten naar HTML + CSS3, maar dat moet toch een behoorlijke klus zijn, of zie ik dat verkeerd ?

Bijdrager
    martijnG

tja beetje ontwerp heb je zo in HTML staan. Mocht je dagelijks met html bezig zijn stelt dit niet veel voor.

Bijdrager
    SanderTreur

Zo worden vrijwel de meeste sites gebouwd. Voorbeeld in Photoshop maken en vervolgens nabouwen in HTML/CSS. Die zijn niet zo moeilijk. Als je allemaal ingewikkelde dingen wil komen er ook ingewikkeldere talen bij, zoals PHP, Javascript etc.

Bijdrager
    beach

Hangt misschien ook wel af van hoe uitgebreid en precies je e.e.a in css omgezet wil hebben.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vergelijk het altijd met het zelfde inzicht dat je moet hebben als je een huis gaat kopen of bezichtigen.

Als je dan niet door de spullen van de huidige bewoner heen kan kijken zal het moeilijk worden om in te schatten of het een goed en leuk huis voor je is.

Webdesign omzetten van bijv. een .PSD naar HTML-/CSS is precies het zelfde. Als je naar het ontwerp kijkt moet je al kunnen inzien hoe je het gaat opmaken in HTML-/CSS.
    – hoe ga je de achtergrond oplossen
    – ga je met een wrapper-/container werken of over de hele breedte.
    – tot waar komt de header en hoe plaats je het logo en -/of menu
    – content + sidebar (miss. een overflow)
    – footer.

Als je al die stukjes in je gedachte al hebt uitgewerkt dan heb je alleen nog maar wat afbeeldingen nodig om het in elkaar te zetten want het opmaken in HTML en CSS moet eigenlijk niet het probleem zijn, er zijn altijd meerdere mogelijkheden om tot het zelfde resultaat te komen..

Kortom, als je niet goed bent in HTML-/CSS en het inschatten hoe je het gaat opbouwen dan kun je nog zo’n mooie en simpele layout hebben of geweldig programma maar zal het nooit een goede website worden.

Verder heeft het niet veel met het design programma te maken, Photoshop vind ik zelf een van de slechtste programma’s dat is op de markt is hiervoor. Let op niet voor het design werk maar wel voor het Slice werk , het autom. omzetten van Slices naar Div’s heeft nog nooit goed gewerkt en je hebt altijd meer tijd nodig om de autom. gegeneerde rotzooi code van Adobe op te lossen dan dat je het zelf zou opbouwen vanuit je eigen Boilerplate welke je bijv. standaard als template in je HTML-Editor hebt opgeslagen.

Geef mij maar een simpele tool als Pixelmator 2.0 dat nog geen 25,- kost maar wel een van de beste maar vooral simpelste Slice tools in het systeem heeft zitten.
    Gewoon simpel een Slice maken het bestand-type kiezen en exporteren , dat doe je 5 tot 10 keer (10min.) PSD afsluiten en nooit meer openmaken je zet de afbeeldingen daarna zelf wel via CSS in je website.
    Beter kun je het niet krijgen, Photoshop Elements a 99,- heeft niet eens een Slice tool en is daarom minder geschikt voor web-designers -/developers.

Bijdrager
    beach

Wederom helpt Shmoo mij uit de brand:-)

Boilerplate ziet er inderdaad veelbelovend uit. En voor wat betreft Pixelmator, ik werk zelf met versie 1.63, 2.0 ziet er inderdaad uitgebreider uit. Ik ga het snel uitproberen !

Bijdrager
    beach

Shamoo, dit is ook nog een mooie:

http://www.initializr.com/

Bijdrager
    Bas

Je kan ook de diensten van bijvoorbeeld PSDnaarHTML.nl proberen. Zij zetten PSD’s, Illustrator en Sketch files om naar HTML5 en CSS3 code. Een hele simpele dienst waar je je responsive code kan uitbesteden. Iets waar je je als designer niet mee bezig wilt houden;)

Bijdrager
    tarmac58

@Bas : reclame voor je eigen product?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.