10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    TessaJ

. psd bestand terughalen

Hallo,

Stom stom, ik heb blijkbaar een psd bestand in 1 laag opgeslagen ipv in lagen.
    Het is al wel 1,5 week geleden. Ik heb wel wat van die dag op mijn externe staan.

Heeft iemand tips of en hoe ik dit eventueel kan terughalen op mijn Mac?
    Een .temp file van Photoshop? Een kopie van een .psd? Ik ben al een tijdje aan het zoeken…

Bedankt!

gr Tessa

Bijdrager
    MacModus

Time Machine?

Bijdrager
    Shmoo

Overkomt iedereen wel eens zo nu en dan.. even je spierballen aanspannen en weer opnieuw beginnen.

Bijdrager
    SvS

Idd. Erg vervelend, maar dus inderdaad nieuwe maken combineren met “Ik heb wel wat van die dag op mijn externe staan”.

Tenzij je Timemachine hebt, hiermee heb ik het eens kunnen redden wat ik per ongeluk had gesaved in 1 laag.

Bijdrager
    macmaus

Het kan ook zijn dat je bestand te groot wordt voor het .psd-formaat: ik gebruik voor bestanden groter dan 900MB altijd het .psb bestandstype. Het is al vaker gebeurd dat een (te) groot .psd bestand alleen nog maar in 1 laag opende… Door schade en schande wijs geworden!

Bijdrager
    TessaJ

Tja, helaas maar waar, ik ben begonnen met een nieuwe…Bedankt!

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  TessaJ.

Geblokkeerd
    Humain
    macmaus op 14 april 2015

Het kan ook zijn dat je bestand te groot wordt voor het .psd-formaat: ik gebruik voor bestanden groter dan 900MB altijd het .psb bestandstype. Het is al vaker gebeurd dat een (te) groot .psd bestand alleen nog maar in 1 laag opende… Door schade en schande wijs geworden!

Mijn PSD’s zijn al enkele jaren rond de 1,2 a 2 Gig en heb daar werkelijk nog nooit last van gehad.

Bijdrager
    macmaus

@humain: ik wil ook niet beweren dat het standaard voorkomt, goed om te horen dat het niet standaard bij iedereen voorkomt. Officieel wordt .psb door Adobe vanaf 2GB aangeraden. Ik weet alleen zeker (uit persoonlijk ervaring) dat het met het .psb bestandsformaat vanaf 1GB bestanden sindsdien nooit meer fout gegaan is. Kan wellicht ook aan de vorige CS5 versie gelegen hebben?

Bijdrager
    SvS

En 2e maken, is altijd sneller dan de 1e.;)

Geblokkeerd
    Humain

@svs Omdat je die afraffelt ja omdat je helemaal geen zin meer hebt met even veel commitment het beeldje te editen:)

@macmaus Ok zou kunnen, maar met CS5 had ik hier ook geen problemen mee eigenlijk.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.