7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iMike

PS3 naar mac via utp

Hey mensen,

Even een vraagje, heb een tijdje geleden medialink gekocht voor de mac om video naar mn ps3 te streamen.
    Met grote hd bestanden wil dit nog wel een haperen dus nu ik het graag met een utp kabel doen.

Ik heb internet sharing aangezet op mn mac en hem met een utp kabel aan de ps3 verbonden, maar ik krijg maar
    geen connectie tussen de 2…

Weet iemand welke instellingen ik moet gebruiken?

Bijdrager
    morris

lukt het jou ├╝berhaupt dan om hd bestanden te streamen ik heb zelf ook media link en mij lukt het alleen met vob bestanden, want die zet de ps3 om in mpeg1 bestanden alleen speelt die niet alles te gelijk af per bestand.

en hd is mij al helemaal niet gelukt, dus ik zou graag van jou willen weten hoe je dit en wat voor bestanden dit zijn , en of die bij jou wel alles afspeelt en niet per bestandje.

thnx..

Bijdrager
    iMike

ik had al wat in je andere topic gepost.
    Hij speelt hd bestanden af die van een blu-ray komen .mt2s betsanden zijn dat. Verder kijk ik veel series
    .avi bestanden dus. Dat werkt allemaal perfect.

Nu alleen nog ff zorgen dat di ethernet verbinding werkt.

Bijdrager
    morris

ja klopt , inderdaad die kleine bestanden gaan perfect , het is wel jammer dat die niet alles door speelt en dat je de hele film met menu ziet maar wie weet komt dat wel een keer.

wat betreft met de kabel is volgens mij niet mogelijk , ik heb net een beetje op het ps3 forum gekeken daar wilde iemand precies het zelfde doen maar kwam er ook niet uit.

heb je op je ps3 al geprobeerd zoeken naar media server.

gr. morris

Bijdrager
    Lauwrence

Het werkt wel met een kabel, vooral met HD content

Misschien een domme vraag, maar heb je een crosskabel gebruikt ipv een (straight) patchkabel? Met laatstgenoemde zal het namelijk niet werken.

Dan is het een kwestie van IP PS3 en Ethernet Mac in dezelfde range zetten en middels Internet sharing deze poort bridgen met Airport voor Internet connectie, ervan uitgaande dat je draadloos Internet gebruikt natuurlijk 8)

Om de connectiviteit tussen PS3 en Mac te testen kijk je simpelweg onder devices bij Medialink met de PS3 aan en de service herstart.

Succes en laat even weten of het gelukt is.:D

Bijdrager
    iMike
    ”Lauwrence”

Het werkt wel met een kabel, vooral met HD content

Misschien een domme vraag, maar heb je een crosskabel gebruikt ipv een (straight) patchkabel? Met laatstgenoemde zal het namelijk niet werken.

Dan is het een kwestie van IP PS3 en Ethernet Mac in dezelfde range zetten en middels Internet sharing deze poort bridgen met Airport voor Internet connectie, ervan uitgaande dat je draadloos Internet gebruikt natuurlijk 8)

Om de connectiviteit tussen PS3 en Mac te testen kijk je simpelweg onder devices bij Medialink met de PS3 aan en de service herstart.

Succes en laat even weten of het gelukt is.:D

Heb zelf een ICT opleiding voltooid dus wist wel hoe het moest alleen niet precies welke instellingen ik moest gebruiken.
    Heb gewoon een straight kabel gebruik, want in tegenstelling tot wat je zegt kun je alle (moderne) apparaten gewoon met een straight kabel aansluiten. De apparaten regelen zelf het verkeer (wat dus full-duplex moet zijn). Dit werkt ook gewoon bij een verbinding tussen mac en een pc (mits het een redleijk nieuwe netwerk kaart heeft).

Maar ondertussen is het gelukt en het werkt nu prima, streamen gaat nu een heel stuk beter. Kan nu gewoon bestanden van ong 8 gb lekker streamen zonder happeringen.

Toch bedankt voor de reacties allemaal, ik kan nu lekker mn films in hd streamen:P

Bijdrager
    Lauwrence

Een opleiding wil niet zeggen dat je iets niet over het hoofd zien kunt, of wel?

De connectie wilde hier absoluut niet lopen met een straight, vandaar dat ik je die info even doorgaf.

Fijn dat het inmiddels werkt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.