9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vanhaze

PS3 Mediaserver voor mac: vraagjes !

Ola !

Ben sinds een paar weken gelukkige bezitter van een playstation 3.

Ik gebruik de mac versie van PS3 MediaServer om zo oa films te streamen vanaf mijn macbook pro naar de PS3.
    Dit lukt best aardig.
    Het is wel een beetje een spartaans programma vind ik.

Heb nu het probleem dat ik geen youtube content kan afspelen op de PS3.
    Het heeft iets te maken met videolan en bep. instellingen in PS3MS maar ik begrijp er weinig van.

Ook slikt de PS3 vooralsnog bijna al mijn .mov files niet.

Heeft iemand goede kennis en ervaringen met deze software (ism de PS3), waarbij ik terecht kan ?

BVD !

Rob.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Ik gebruik het programma al een jaar of twee en help soms mee met beta’s. Als je een beetje kennis van de transcoders hebt, dan kom je al een heel eind. Heb je voor je .mov bestanden al TsMuxer geprobeerd? Die werkt soms beter dan Mencoder.

Voor wiki’s en how to’s en problem solving verwijs ik je naar het officiele forum.

http://ps3mediaserver.org/forum/

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Zelf gebruik ik medialink van nullriver software. Werkt super met ps3 maar ook met iPhone en andere macs. Dus 1 server kan ik muziek afspelen op iPhone en film op ps3. Nooit geen problemen of wat dan ook mee gehad dus misschien moet je daar dan eens naar kijken.

Bijdrager
    dionysos

Nog een kort vraagje. Kan je met dit programma Xvid en dvix films streamen naar de ps3? zoja werkt dit ook met srt ondertitelbestanden?

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Kan je allebei afspelen maar ondersteuning van srt ondertitelbestanden weet ik dan weer niet. Je zou een kort filmpje kunnen dumpen of dat ik het voor je download ergens en uitprobeer fo de ondertiteling zichtbaar is.

dit is een lijstje met wat ondersteund:
    * MP3, AAC, WMA, WAV
    * MPEG1, MPEG2, MPEG4
    * H.264, DIVX, XVID
    * AVI, WMV, ASF
    * MOV, MKV, FLV
    * JPEG, PNG, GIF, TIFF, BMP
    * RAW, PDF, PS, EPS, TGA

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    dj op 16 augustus 2010

Zelf gebruik ik medialink van nullriver software. Werkt super met ps3 maar ook met iPhone en andere macs. Dus 1 server kan ik muziek afspelen op iPhone en film op ps3. Nooit geen problemen of wat dan ook mee gehad dus misschien moet je daar dan eens naar kijken.

Enige nadeel is dat je alleen maar Mencoder kunt gebruiken voor transcoding, wat niet echt optimaal loopt op Mac. met Ps3 Media Sever kun je ongeveer naar elk mogelijk appraraat streamen, zoals PS3, Xbox 360, Bravia TV, iPhone, iPad, etc.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Hier je vraag op de subtitles van de jongen van nullriver zelf:

Subtitles are not supported by the console, the only way to add subtitles would be to re-encode the movie with subtitles burned into the video in the actual image. And realtime encoding isn’t currently possible on the Mac

You can use certain software to re-encode the video by hand and burn the subtitles in, far from ideal.

bron: http://www.myjunkyard.nl/tag/medialink/ post is ongeveer anderhalf jaar oud

p.s. Ook hier lees je dat wederom de nullriver nog steeds de beste is voor de Mac

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Wacht, je bedoelt dat PS3 Media Server de beste is voor Mac? Want PS3 media server kan eigenlijk alles. Nullriver daar en tegen kost geld en is heel erg beperkt. Ik raad dan ook niemand aan het te kopen, aangezien je een gratis alternatief hebt dat veel beter werkt.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

@ TS:

Gelukt?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.