8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    den elias

PS3 media server voor mac

Hallo

Ik zou graag mijn media van mijn mac naar de ps3 streamen maar het probleem is, dat het altijd hapert.
    Ik gebruik het programma PS3 media server, maar die werkt dus niet naar behoren (of ik doe iets fout)

Kent er iemand tips of een ander media server om het streamen van video’s naar de PS3 zo vlekkeloos te laten verlopen ?

:wink:

Bijdrager
    Vandevijverke

Heb gelezen dat plex ook benaderbaar moet zijn, maar weet niet of dit vlot werkt. Daarnet in een ander topic gevraagd of er ervaringen zijn met deze recente update van plex, maar tot nu toe geen antwoord.

Bijdrager
    Paul26

Hallo den elias,

Misschien is het handig om ook even wat zaken te vermelden over je setup. Welke mac gebruik je? Welke soort bestanden stream je? Hoe zit je netwerk in elkaar? Misschien dat mensen dan net iets behulpzamer kunnen zijn.

Mijn eerste tip is om eens te proberen of je verschil merkt als je je mac én je ps3 bedraad aan je netwerk koppelt. Misschien moet je even wat schuiven met je apparatuur, zodat je geen hele lange kabels hoeft te trekken. Maar op die manier kan je in ieder geval al bepalen of het probleem wellicht daar in zit.

Bijdrager
    den elias

Goh, welke netwerk, ja dat weet ik niet sorry maar ik wil graag video’s streamen omdat mijn ps3 een tekort aan geheugen heeft. Graag met mijn MBA 2012.

Hopelijk is het iets duidelijker ?

Bijdrager
    vraptor

Misschien dat het probleem inderdaad in je netwerk of Mac zit. Zelf gebruik ik ps3 mediaserver op een iMac 27″ i7 2.93 en een MacBook pro 15″ i7 2.2 met ssd in combinatie met een bedraad gigabit netwerk met een airport extreme (laatste versie). Het spelen op zichzelf gaat prima, alleen het spoelen in de film of het scrollen in de tijdlijn van de film werkt niet goed: dan knalt hij er uit en geeft hij een server foutmelding. Maar dit ligt hem denk ik in het programma zelf en niet zozeer in de snelheid van mijn Macs/netwerk.

Alternatieven voor ps3 media server zou ik daarom ook wel willen horen.

Bijdrager
    vraptor

Draadloos kun je met 1080p HD films sowieso wel vergeten. Dan moet je alles bedraad aansluiten. En dan nog is het niet ideaal omdat je niet kan spoelen als je verder of terug wilt waar je gebleven was.

Bijdrager
    Gerd

Gebruik zelf de Serviio Media Server om vanaf m’n MacBook Pro (2010) videobestanden draadloos beschikbaar te maken, om die vervolgens af te spelen op m’n Panasonic Smart Viera TV.

En 1080p HD films gaan vlekkeloos! Zonder hapering.

Bijdrager
    yanmik

Mijn ervaring met streamen naar een mediaplayer (zie topic over de popcorn hour) = NIET doen
    Of het gaat niet vlot, of de mediaplayer ziet de computer niet, de share vanop de computer werkt niet op een mediaplayer, spoelen in film hapert …
    Makkelijkste oplossing om te streamen is een Mac mini aan je televisie.
    Maakt feilloos verbinding met andere Apple computer, streamt perfect, kan je wel spoelen, heb je keuze aan programma’s (Quicktime/Plex/VLC) en bovendien kan je deze dan ook nog gebruiken als gewone computer.
    Ook ideaal om je muziek te beluisteren via iTunes, ook al staat je bibliotheek op een andere locatie.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.