7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Moderator
    Night

PS3 internet via iMac Airport

Ik liep vandaag tegen het probleem aan dat een PS3 niet verbonden kon worden met het internet via de draadloze WIFI verbinding van de iMac.

Situatie:
    De iMac hangt aan en UPC modem via een UTP kabel. Via Internetdeling is de interne Airport van de iMac gebruikt om een netwerk op te zetten om een draadloze verbinding mogelijk te maken voor de PS3.

Zoals vele verhalen op het internet blijkt dit vrijwel onmogelijk. Een urenlange Google speurtocht (inclusief trials and errors) heeft geleid naar één iemand heeft de oplossing gevonden, die ik graag deel:

1) Stel een draadloos Airport netwerk in op de iMac via internetdeling, bereikbaar vanuit de Systeemvoorkeuren
    2) Geef bij ‘Airport options’ een leuke naam, zoals ‘thuisnetwerk’ (Dit is straks de SSID naam).
    2) Gebruik een WEP 128 bits wachtwoord van 13 tekens.
    3) Vink nu ‘Internet Sharing’ aan zoals in het tweede plaatje.
    4) Dat het draadloze netwerk nu actief is, kun je in de menubalk van OSX zien:

Nu zou het moeten werken en de PS3 zou moeten kunnen verbinden. Helaas, niets is minder waar.
    Volg de volgende extra stappen:

6) Open nu Terminal en vul exact de volgende regel in (of kopieer deze):

cp /etc/bootpd.plist /tmp/bootpd.plist

7) Schakel ‘Internet sharing’ uit door op het vinkje te klikken (zie plaatje 2) en ga terug naar Terminal en typ de volgende regels exact in (of kopieer deze):

open -e /tmp/bootpd.plist

8) Een bestand opent nu in TextEdit.
    9) Zoek bijna aan het einde van het bestand de volgende regel op:

<key>reply_threshold_seconds</key><br />
    <integer>4</integer>

10) Verander de ‘4’ in een ‘0’ (nul) en toets cmd-S in om de wijzigingen te bewaren.
    11) Ga nu weer naar de Terminal en typ de volgende regel exact in (of kopieer deze):

sudo cp /tmp/bootpd.plist /etc

Je wordt gevraagd om je admin password. Typ dit in en druk op [enter]
    12) Schakel nu ‘Internet sharing’ weer in door deze aan te vinken (zie plaatje 2)
    13) Nu kun je middels de ‘Eenvoudig’ instellingen de PS3 verbinden met het draadloze netwerk. Kies wel voor WEP om je password in te voeren.

Succes!

(met dank aan jtrenda33 via MacRumours)

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Oppie

Waarom doet ie het niet zonder die aanpassing, en wat pas je dan precies aan?

Moderator
    Night

Normaal gesproken krijg je op de PS3 een time-out fout. Door deze instelling te veranderen voorkom je dat, doordat de reply vertraging uitgeschakeld wordt.

Bijdrager
    Dargakis

werkt dit op Lion?

Moderator
    Night

Hoogstwaarschijnlijk wel. Maar aangezien je geen onherstelbare wijzigingen doorvoert, zou ik zeggen: “Probeer het”…

Bijdrager
    Dargakis

Ik gebruikte de methode al een hele tijd:
    http://forums.macnn.com/92/networking/323056/mac-os-x-internet-sharing-playstation/2/

Echter na een upgrade naar de Lion DP’s eerder dit jaar, werkte het niet meer omdat de bootpd.plist voor Lion anders is.

Nu had ik gehoopt dat je jouw guide recent ergens vandaan hebt gehaald en dat deze voor Lion geschikt is, maar ik ging er al niet van uit dus dacht: vraag het even. Want ik heb een hekel aan tijd verspillen:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.