12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack4ya

PS3: divx container van .avi en .srt maken zonder encoding?

Om via de PS3 via MediaLink (van Nullriver) vanaf de iMac via de AExtreme films met ondertitels te kunnen bekijken zoek ik:

een manier om een divx container van .avi en .srt te maken zónder encoding.

Ik kan wel:
    – via TitleLab (heb meerdere subtitle programma’s misschien noem ik nu de verkeerde) een .srt omzetten, zodat ik deze in QTP kan zetten, vervolgens opslaan. Alleen die wordt het dan ingebrand en dus encoding. Duurt lang.
    – via FFMpeg > ook encoding. Duurt lang.
    – via CrossOver het winprogje AVIAddXSubs draaien, dat werkt niet helemaal goed. AVIAddXSubs draait zonder error, maar subtitles kunnen gescrambled raken. Of komt dat omdat CrossOver om Quartz vraagt?? (Kan dat geen kwaad?)
    – via VMWare fusion het winprogje AVIAddXSubs draaien, werkt prima, maar ik moet steeds switchen van OS… :? Buiten het heen-en-weer-geswitch is dit wel snel: Duurt ca 4min.

Beste methode op dit moment voor mij is dus AVIAddXSubs via VMWare fusion.

Maar weet iemand een progje/methode dat ik dit kan doen “in Mac”?

Ik heb wel eens gelijknamige .avi en .srt naast elkaar in map gezet, alleen PS3 ondersteund dit niet. (Ten minste niet toen ik het enige tijd geleden probeerde)

Inactief
    Anoniem

Stream je video’s naar je playstation 3 ? Of kopieer je het erop dat begrijp ik net niet.

Wat ik doe:
    – Avi & srt > divx met divxmuxgui(windows!)
    – Kopier het naar een externe hardeschijf (usb)
    – Speel het af op de playstation 3.

Het klopt dat je geen losse srt kan openen op de PS3. Hij moet er in gebakken zijn. Kijk even hoe die divxmuxgui het doet ( het duurt 3-4 minuten).

Succes, laat het ook even weten dan weet ik voor de volgende keer hoe ik het zonder Windows moet doen.

Bijdrager
    Jack4ya

Ik heb een externe usb schijf aan de airport hangen.
    Die kan ik dus als wireless disc benaderen vanaf de iMac.

Dan vanaf de iMac stream ik dus idd “naar” de PS3 met MediaLink.

Op de PS3 ga ik dan dus naar de MediaLink en dan kan ik over de iMac navigeren…. en dus ook naar de externe usb disc.

Ik kom net Submerge tegen en Roadmovie. De laatste kan ik sowieso niet draaien (heb nog 10.4).
    Dus ik ga eens even gluren naar Submerge…

edit: Submerge encode ook.

Blijft er denk ik alleen RoadMovie over.

Bijdrager
    Jack4ya
    ”iNanc”

Hij moet er in gebakken zijn.

Nouja, hij moet als stream in de container zitten.
    Bij de term “inbakken” denk ik aan “inbranden” in de videostream. En dat vergt encoding.

Bijdrager
    Jack4ya

Opgelost… geloof ik (nog even wat testen)

Quartz blijkt idd nodig voor CrossOver…
    (http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070124205114521)

Moderator
    unSOUND

Er is ook een zogenaamde “Save as AVI” plugin voor QuickTime. Hiermee kun je sporen toevoegen aan de film, en de film daarna opslaan in een AVI container zonder converteren. Deze plugin wordt gratis geleverd bij MPEGstreamclip.

Bijdrager
    Jack4ya

Oeh.. van de week eens proberen!

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Weet niet of er nog behoefte aan is, maar download anders Java Ps3 Media Server.

Nullriver Media link kan helemaal niets, a waste of money.

Java Ps3 Media Server heeft alles (onbeperkt aantal ondertitelings sporen streamen, 1080p Mkv, on the fly transcoding.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Bijdrager
    Jack4ya
    ”Jack4ya”

Ik heb een externe usb schijf aan de airport hangen.
    Die kan ik dus als wireless disc benaderen vanaf de iMac.

Dan vanaf de iMac stream ik dus idd “naar” de PS3 met MediaLink.

Op de PS3 ga ik dan dus naar de MediaLink en dan kan ik over de iMac navigeren…. en dus ook naar de externe usb disc.

Ik kom net Submerge tegen en Roadmovie. De laatste kan ik sowieso niet draaien (heb nog 10.4).
    Dus ik ga eens even gluren naar Submerge…

edit: Submerge encode ook.

Blijft er denk ik alleen RoadMovie over.

Roadmovie kan wel een srt als tekstspoor toevoegen maar de ps3 kan de output weer niet afspelen…
    Terwijl de ps3 het zelfde onveranderde bestand (enkel dan zonder tekstspoort) wel kan afspelen.

Schiet mij maar lek.

De ps3 media server werkt idd prima en is een alternatieve oplossing.

Bijdrager
    pakard

Nog een manier om u ondertitels onder u gedownloade Divx films ( DVD ) te plaatsen,zeer makkelijk en snel.

Met AviSub kun je in 4 minuten u ondertitels inbakken in je Divx,en dan je divx als data op DVD of CD schijf branden en dan afspelen in je stand alone DVD speler:)
    Je verliest geen beeldkwaliteit !

Met Avisub, kun je ook zeer makkelijk u ondertitels aanpassen zoals hoger of lager zetten,grote,kleur,breedte en noem maar op……

Echter,dit is het beste,snelste en makkelijkste manier om ondertitels onder te zetten zonder enige beeldkwalieit.

Zo hoef je niet te streamen of encoden ( wat kwalieit verlies levert en zeer veel tijd in beslag neemt,encoden vooral )

Zo kan je ook tot 6 films van DVD kwaliteit op een dvd schijf als data branden van 4.7Gb.
    Naarmate de speelduur van de film natuurlijk:)

Avisub is hier gratis te downloaden als freeware ( officiele website )

http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAviSub.php?b2=1

Als je nog vragen hebt,dan mag je ze gerust stellen :wink:

Bijdrager
    Ikhebhulpnodig

Hey, zit met een gelijkaardig probleem,
    Ik gebruik aviaddxsubs met crossover, maar krijg hem maar niet goed afgesteld (aviaddxsubs)
    Wanneer ik de film op de PS3 afspeel zijn de ondertitels allemaal kleuren, duidelijk geen letters…
    Je spreekt over quartz, leg eens uit?

Heb al het hele internet afgezocht, blijkbaar zijn er geen mensen die aviaddxsubs met crossover gebruiken…

Bijdrager
    Jack4ya

Nav van je bericht… Om kort te gaan ik gebruik nog steeds een Windows notebookje met add2avi… Al het andere krijg ik gewoon niet aan de gang.

Wat jij beschrijft had ik ook, gescrambelde blokjes en kleurtjes.

Helaas geen beter nieuws, wellicht kan het inmiddels maar na vele uren ben ik er wel klaar mee…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.