5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

PS flip canvas vertical in spiegelbeeld?

Wanneer ik een afbeelding in PhotoShop in Rotate Canvas/Flip Canvas Vertical kies, dan staat de afbeelding daarna in spiegelbeeld. Dat valt mij plotseling op, en vermoed daarom dat het niet zo was. Weet iemand of er ergens in PhotoShop(CS2) een voorziening staat waarmee dit spiegelbeeld-effect opgeheven kan worden? Nu moet ik iedere keer het vertikale geflipte beeld ook nog eens horizontaal flippen (mooi voorbeeld van luiheid en taalverloedering….).Alvast mijn grote dank!

Bijdrager
    Xigh

Voor zover ik weet is er geen andere optie dan nog een keer horizontaal te flippen.

Bijdrager
    sedikit
    ”Xigh”

Voor zover ik weet is er geen andere optie dan nog een keer horizontaal te flippen.

Bedankt! Maar ik vind het zo gek dat het me nu pas is opgevallen. ik heb al wat vertikaal geflipt in m’n leven!

Bijdrager
    sally

Ik zou zeggen: draaien is draaien en flippen is flippen. :)
    Mooie avatar trouwens.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”sally”

Ik zou zeggen: draaien is draaien en flippen is flippen. :)

dat zou je denken, maar de firma Adobe is daar niet erg eenduidig in:
    Flip vertical in Illustrator= flip horizontal in Photoshop en vice versa…
    Bij de ene staat vertical voor vertical, bij de andere voor flip around vertcal axis, oftewel horizontal

Dit is al sinds jaar en dag zo, terwijl het hele idee van de Creative Suite was om de programma’s “perfect te integreren”. De interface consequent maken hoort daar blijkbaar niet bij.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.