8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    TandMac

PS CS6 witte vlekken bij stacking layers

PS CS6 witte vlekken bij stacking layers.

Tja… de tittel zegt het.

De bedoeling is om van een Timelapsesessie één beeld te maken zodat ik een startrail beeld krijg.

U weet wel, cirkeltjes gemaakt door sterretjes… Maar ik krijg ook een bende witte vlekken.

screenshot

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zitten er niet in alle foto’s op die plekken net iets lichtere vlekjes, zodat het effect veel duidelijker wordt wanneer je ze over elkaar heen legt?

Moderator
    Night

Zou kunnen duiden op stofjes op de lens?

Bijdrager
    TandMac

Dat zouden wel érg grote ‘stofdeeltjes’ zijn natuurlijk. Neen het zijn witte vlekken die op het scherm de indruk geven alsof ze ‘leeg’ zijn. (stofdeeltjes zouden trouwens zwart zijn)

De individuele beelden zijn inorde, daar is nix mis mee. Misschien zit het probleem in het grote aantal beelden. want een eerdere Stack met minder beelden lukt wel.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  TandMac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik blijf het vermoeden houden dat het vlekjes zijn die op alle foto’s zitten. Welke blending mode gebruik je voor die lagen? In een snel experimentje met een geheel zwart (000000) vlak met daarop een paar donkergrijze stipjes (#080808) die je op het ene vlak niet ziet, beginnen ze al bij vijf lagen zichtbaar te worden als ik de blending op „Screen” zet en hoe meer, hoe zichtbaarder.

Eén laag met een paar stipjes:

Vijf lagen:

Tien lagen:

Vijftig lagen:

Bijdrager
    pannekoek

Ik zie ook dat je dit effect probeert te maken op 8 bit, als je dat omhoog zet heb je meer kleurdiepte en kan zijn dat minder erg wordt. Helaas is dat met veel foto’s op in een laptop niet heel makkelijk, met max 16GB zul je heel wat geduld moeten hebben als PS het al kan doen.

’t patroon heeft ook wel iets weg van vocht-residu op de lens, bijv. van regendruppels.

Bijdrager
    TandMac

ik zal de kleurdiepte eens aanpassen, en wat minder beelden per sessie nemen. Geen regendruppels. Heb het met CS5 ook gedaan, zelfde type vlekken, ander patroon.

Het duurt inderdaad even, maar het is geen broodwinning (16 GB Ram. i7 Macbookpro)

Moderator
    Night

En anders even de vlekken selecteren en deze als inverted masker gebruiken op elke foto. Dan mis je nagenoeg niets in het uiteindelijke beeld, maar zijn ze wel weg.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.