13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

Prullenmand ledigen

Misschien is er al een draadje hierover, maar dan vind ik hem niet. Daarom dit vraagje: in de finderprefs heb ik aangevinkt: toon waarschuwing voor legen prullenmand. Maar ik merk daar niets van. Als ik dat trouwens afvink blijft alles precies eender. Hoe speel je het m.a.w. klaar om een waarschuwingsvenstertje te krijgen voor de prullenmand alles wegkiepert? (Ik draai Panther 10.3.2.) :?

Bijdrager
    sally

Vreemd; ik snap het niet.
    Dus als jij het Finder/ Empty Trash (leeg prullemand) commando doet, krijg je geen:
    are you sure / weet u het zeker waarschuwing?

(hij leegt zichzelf niet zo maar)
    Verder is aanvinken (is standaard aangevinkt) in voorkeuren natuurlijk voldoende.
    Nog meer vreemde dingen?

(anders maar eens permissies repareren en eens herstarten)

Bijdrager
    Geedee
    ”AndreSalters”

Vreemd; ik snap het niet.
    Dus als jij het Finder/ Empty Trash (leeg prullemand) commando doet, krijg je geen:
    are you sure / weet u het zeker waarschuwing?

(hij leegt zichzelf niet zo maar)
    Verder is aanvinken (is standaard aangevinkt) in voorkeuren natuurlijk voldoende.
    Nog meer vreemde dingen?

(anders maar eens permissies repareren en eens herstarten)

Zo is het. Tot nu dacht ik dat die waarschuwing er niet meer bijhoorde, tot ik toevallig ergens las dat die er nog wel was. Maar ik krijg ze dus niet. De Permissies herstel ik regelmatig en, wat de prullenmand betreft, dus zonder resultaat. Andere eigenaardigheden heb ik nog niet echt ontmoet (gelukkig).

ps. Dat waarschuwingsvenster mis ik al sinds Jaguar en de upgrade naar Panther heeft het dus niet teruggebracht wat, mij laat vermoeden dat er misschien toch een of ander ding niet aanstaat.

Bijdrager
    macpro

Die waarschuwing heb ik ook nog nooit gehad.
    Of ik dat vinkje nou wel of niet aan heb staan.
    En ik heb hier meerdere Mac’s, met 10.2.8, 10.3.2 en 10.3.3 draaien.

Bijdrager
    sally

jullie draaien NL.? (Me english)

Bijdrager
    Sage

Hmm, ik zie dat je een upgrade hebt gedaan. Dat update alleen maar het systeem en bijbehorende files naar een nieuwere versie. Zodoende blijven dit soort dingen denk ik ook staan.

Probeer eens Disk Warrior er overheen te halen als je dat hebt. Zo niet dan is het of jammer, of zou ik zelf OSX 10.3 met een clean install doen. Dus data back uppen en gaan. Een upgrade is namelijk nooit aan te raden met zo’n grote update. :(

Bijdrager
    macpro
    ”AndreSalters”

jullie draaien NL.? (Me english)

That makes nothing out :wink:

Heb even de taal op Engels gezet, uitgelogd en opnieuw ingelogd.
    Maar de waarschuwing verschijnt niet.

Bijdrager
    junkiesxl

Bij mij is er een verschil of ik het doe met de toetsencombinatie (command-shift-backspace) of als ik op het icoontje klik en inhoudt en em zo leegmaak, volgens mij idit een of andere bug, ofwel een niet echt doordacht snufje. Het is in ieder geval niet eenduidig;)

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Oppie

De waarschuwing werkt alleen bij legen via het menubalk commando, en niet via Dock, want dan leegt ie altijd direct.

Bijdrager
    macpro
    ”Oppie”

De waarschuwing werkt alleen bij legen via het menubalk commando, en niet via Dock, want dan leegt ie altijd direct.

You have equal :wink:

Ik gebruik dus altijd het prullenmandmenu in de dock om de prullenmand te legen.
    Weer wat geleerd.:)

Bijdrager
    Geedee
    ”macpro”
    ”Oppie”

You have equal :wink:

Ik gebruik dus altijd het prullenmandmenu in de dock om de prullenmand te legen.
    Weer wat geleerd.:)

Idd, via de menubalk krijg ook ik de waarschuwing, zie ik nu. Maar gezien ik steeds via de dock ga, had ik dit dus nog nooit eerder opgemerkt. Toch wel biezonder onhandig en een over het hoofd gezien maar belangrijk detail van Apple?

Bijdrager
    Oppie
    ”Geedee”

Toch wel bijzonder onhandig en een over het hoofd gezien maar belangrijk detail van Apple?

Misschien vindt Apple het legen via de Dock wel “legen voor gevorderden”:wink:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.