13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    nervus

Prullenmand? Direct delete! < OPGELOST >

Hallo
    Sinds kort doet mijn “prullenmand” het niet meer naar behoren. Een bestand daar naar toe gesleept wordt DIRECT gewist… :sealed:
    Wat staat er fout en wat kan ik eraan doen? Herstellen bevoegdheden helpt niets iig
    Werk met MacOSX 10.4.8 op een G5
    Bvd voor hulpvolle suggesties

Bijdrager
    sedikit

Ga eens kijken in de menubalk van het Findervenster: Finder/voorkeuren/geavanceerd. Kijk dan of “Toon waarschuwing vóór legen prullenmand” staat aangevinkt.
    Misschien dat het probleem daar ligt.

Bijdrager
    nervus

Dank je voor je reactie! Maar daaraan lijkt het niet te liggen: ik krijg namelijk wel een waarschuwing (ongeacht of ’t aan of uit staat). Maar er blijft niks in de prullenbak zitten… Dus: drop een bestand in de prullenbak –> waarschuwing —> bestand (op ja): weg.
    Het moet ergens in de locale userprefs zitten want bij de andere users werkt ’t wel.

Bijdrager
    sedikit

Het klinkt als een open deur van jewelste, maar wat ik (als relatieve leek) in zo’n geval zou doen is, de boel gaan “repareren”:
    -met b.v. onyx, volumes herstellen e.d.
    -en/of herstellen met de installatie cd. Als je niet weet hoe dat gaat, dan stuur ik je(nu) de stapsgewijze aanwijzingen wel even door met een PB’tje.

Bijdrager
    TonE

Probeer dit ‘s:

[code:1:e5c8c35198]Empty and recreate your account’s Trash

The following procedure will "kill two birds with one stone." It will both:

Empty your Trash.
    Create a new ~/.Trash directory for you with correct ownership and permissions.
    Perform the following steps in the order specified:

1. Launch Terminal, located in the Macintosh HD > Applications > Utilities folder.
    2.
    At the Terminal prompt, type the following command exactly as written:

sudo rm -rf ~/.Trash
    Note that:

There is a single space after each of the terms sudo, rm, and -rf in the command.
    Assure you have typed the command exactly as written before proceeding: typographical errors in this command can have dire consequences, including erasing your hard drive!
    3. Press Return.
    4. Type your Admin password when prompted, then press Return.
    5. Log out of your account or restart your Mac.
    6. Log in to your account. You will now have a new, working, and empty Trash.
    Steps 1-4 remove all files in your Trash as well as deleting the hidden and invisible ~/.Trash directory for your account. Steps 5 and 6 result in your Trash being recreated with proper ownership.[/code:1:e5c8c35198]

Bijdrager
    nervus

Oplossingen van TonE en sedikit (ook die in PB) lossen dit probleem niet op… :cry:

Ik zal dus extra voorzichtig moeten blijven met wegwerpen van bestanden :|

Desondanks: bedankt voor jullie hulp Ton en Ger :)

Groeten
    Willem (aka nervus)

Bijdrager
    TonE

Wat ik hierboven heb neergezet is een snip uit uit artikel:

http://www.thexlab.com/faqs/trash.html#Anchor-Empty-49575

Doorscrollen naar onder, er staat nog meer info over dit specifieke probleem.

Bijdrager
    nervus
    ”TonE”

Wat ik hierboven heb neergezet is een snip uit uit artikel:

http://www.thexlab.com/faqs/trash.html#Anchor-Empty-49575

Doorscrollen naar onder, er staat nog meer info over dit specifieke probleem.

Heb dit inmiddels door gelezen: goeie info!! :) Maar het lukt nog steeds niet: zal op een ander moment ’t nog eens rustig bekijken.. 8)

Bijdrager
    dyn

Wat is het bestandssysteem van het volume waar vanaf je iets wil weggooien?
    Als dit op een netwerkschijf is dan is het eerder normaal dat het meteen weggegooid wordt.

Bijdrager
    nervus
    ”dyn”

Wat is het bestandssysteem van het volume waar vanaf je iets wil weggooien?
    Als dit op een netwerkschijf is dan is het eerder normaal dat het meteen weggegooid wordt.

Het is de Macintosh HD in de G5 zelf. Dat netwerk-effect is me bekend, maar daar gaat het hier dus niet om.

Bijdrager
    dyn

Ok, duidelijk:)
    Heeft een ander gebruikersaccount hetzelfde effect of is dit alleen bij 1 account zo?

Bijdrager
    nervus
    ”dyn”

Ok, duidelijk:)
    Heeft een ander gebruikersaccount hetzelfde effect of is dit alleen bij 1 account zo?

Bij de andere users werkt ’t wel… Vandaar dat ik denk dat er in de “/user/library” iets mis zit…. Maar wat??? :roll:

Bijdrager
    nervus
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.