10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    de mossel

Prullenmand

Als ik een programma of iets anders heb verwijderd en daarna de prullenmand wil legen dan verschijnt er soms een bericht:
    De bwerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel ‘Trash’ in gebruik is.
    Wat is hiervan de reden en de eventuele oplossing. Soms na opnieuw opstarten lukt het wel.:(

Bijdrager
    Jan-Willem

misschien helpt in en uitloggen ook, is een stuk sneller

Bijdrager
    Aqua1

Doe ook eens een MacJanitor en een System Optimizer. Dan werkt alles weer lekker meestal.

Moderator
    Adriaan Mol
    ”RenĂ©

Als ik een programma of iets anders heb verwijderd en daarna de prullenmand wil legen dan verschijnt er soms een bericht:
    De bwerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel ‘Trash’ in gebruik is.

“Disk Utility” en dan “Repair Disk Permissions” draaien (zit standaard in het systeem) help ook vaak bij dit soort problemen. (ik weet de Nederlandse vertalingen niet precies).

Bijdrager
    de mossel

Je bedoeld Schijf EHBO?
    Moet ik wel mijn Mac opstarten met mijn OSX Cd erin. C toets vasthouden en dan lukt mijn schij EHBO wel. In disk Utillties blijft dit grijs.
    Misschien weet jij hier ook een oplossing voor?
    Ik ben nl. nog maar een anderhalf jaartje bekend met Apple, alhoewel ik niets anders meer wil (denk ik)!:mrgreen:

René.

Bijdrager
    Jan-Willem

Volume bevoegheden herstellen( zo heet repair volume permissions in het nl geloof ik) kan je ook draaien als je gewoon opgestart bent.

Bijdrager
    RPS

Als restarten niet helpt, moet je voordat je Repair Disk Permissions doet (kost heel wat tijd) eerst even naar BatCHmod kijken. Dat is een programmaatje waarmee je per file de permissies kan veranderen als ze moeilijk doen, en je kon ook “Force Empty Trash”-en. Dit is dus handig als je Trash je problemen geeft.:)

Bijdrager
    de mossel

Hoi, hoe doen je dan Force Emtpy Trashen? Ik werk met MacOSX1.5. Kan ik daar niet vinden. Misschien zit dat er wel bij Jaguar in?. Ondertussen heb ik het proggie System Optimizer gedownload. Sindsdien tot nu toe geen problemen.
    Maar bedankt voor de tip van BatCHmod. Nemen we zeker mee.

Groeten René

Bijdrager
    Igor

Option inhouden tijdens het legen van de prullenmand wil soms ook wel helpen

Bijdrager
    RPS
    ”RenĂ©

Hoi, hoe doen je dan Force Emtpy Trashen? Ik werk met MacOSX1.5. Kan ik daar niet vinden. Misschien zit dat er wel bij Jaguar in?. Ondertussen heb ik het proggie System Optimizer gedownload. Sindsdien tot nu toe geen problemen.
    Maar bedankt voor de tip van BatCHmod. Nemen we zeker mee.

Groeten René

Lijkt me sterk dat het er bij 10.1.5 opeens niet is. Je kan het waarschijnlijk niet vinden omdat het niet onder file, maar onder BatChmod staat.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.