9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iMachia

Prullenbak

Ik heb geprobeerd een dmg-bestand ( < 1 MB) van mijn iMac naar mijn Mac pro over te brengen via mijn eigen netwerk. Normaal lukt dat altijd vrij snel.
    Mijn iMac was daar echter uren mee bezig en brak vervolgens de verbinding af. Nu zie ik bij mijn Mac pro in de map ‘downloads’ ruim 400.000 (!) gecorrumpeerde en dus zinloze versies van dit bestand met een grootte van 0 KB. Hoe dit kan? Geen idee, maar verwijderen naar de prullenbak zou dus snel moeten gaan.
    Echter mijn Mac doet er per bestand circa 30 seconden over. Dus 400.000 x 30 seconden kost me 3.000 uur voordat dit bestand gedeleted is….
    Wie helpt mij aan een snellere oplossing? Als ik het verwijderen op de achtergrond laat draaien is de Mac zo sloom dat andere programma’s niet of nauwelijks werken.

Bijdrager
    Vilscon

Probeer is een third party programma, zoals Ccleaner. Stel ‘m dan in om alleen je prullenbak te cleanen (alle opties uitvinken, behalve prullenbak. En dan rechtsonderin op de knop cleanen (o.i.d) klikken.

Kan niet beloven of het werkt, het is maar een suggestie.

Bijdrager
    iMachia

Zou ik graag willen, maar ik probeer de bestanden eerst al naar de prullenbak over te hevelen. En dat kost zo ontzettend veel tijd…..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Haal eerst alles uit de Downloads-map dat je wilt behouden. Open dan het programma Terminal (in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en typ in het venster daarvan het volgende:

cd ~/Downloads

gevolgd door een druk op de Return-toets.
    Als er hierop niet een foutmelding als “-bash: cd: Downloads: No such file or directory” in het venster verschijnt, kun je verder gaan met:

rm *

en weer een druk op Return.

Als het goed is ben je hiermee af van alle bestanden die in je Downloads-map staan (niet van mappen, maar ik begrijp dat het om bestanden gaat die weg moeten, niet om mappen).

Bijdrager
    Yggdrasil

Probeer eens een third party programma, zoals Ccleaner.

Ik zou nooit iemand aanraden om dergelijke onzin te installeren.

Bijdrager
    iMachia

Helaas via Terminal een foutmelding ‘no such file or directory’. Inmiddels in 2 uur tijd ruim 2.500 files verwijderd. Nog 440.000 te gaan:evil:

Bijdrager
    Haike

Ik neem aan dat je overal een back-up van hebt? Dan is het wissen van de schijf, en een nieuw systeem erop zetten ook werk, (eventueel opnieuw formatteren) maar ben je wel een stuk sneller van dit gedoe af..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je een TM backup hebt kun je toch gewoon de ‘oude’ map terug zetten van vlak voor het ‘incident’? Dan wordt het overschreven natuurlijk en ben je misschien wat kwijt (als je het niet veilig stelt) maar het gaat wel veel sneller.

Bijdrager
    iMachia

@hendrik ijzerbroot

Het kostte wat moeite, maar het terugzetten van de oude map werkte uiteindelijk toch! En mijn systeem werkt weer met de oude hoge snelheid. Dank voor de verlossende tip…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.