4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

prullenbak wil niet legen maar maakt wel geluidje [opgelost]

Dag OMT-ers,

ik heb een raar probleem met mijn prullenbak, als ik rechtermuisknop druk en dan op leeg prullenbak dan krijg ik wel het geluidje van dat ie leeg is maar dat is ie niet. ik krijg ook geen waarschuwing en legen met de alt toets ingedrukt werkt ook niet. de bestanden die in de prullenbak staat zijn afkomstig van mijn externe HD. hoe kan ik de prullenbak wel gewoon legen?

Gr, Victor

Bijdrager
    wopper

Is dat een windows NTFS schrijf, dan kan het zijn dat het komt omdat je daar geen schrijf rechten hebt waardoor je de bestanden niet kan weghalen. Is even een gok, ben een beginnende apple fan.

Bijdrager
    St. Mobbs

Is die externe HD wel aangesloten? Want bestanden die op op externe hd staan en die je in de prullenmand gooit blijven op die externe hd staan. (Verborgen in een trash-map). Als je ‘leeg prullenmand’ doet met de externe hd aangesloten, dan gooit hij ze pas weg.

Tenminste zo gaat het bij mij.

Is de externe hd wel aangesloten, dan kun je het proberen door voor ‘leeg prullenmand veilig’ te kiezen met de alt-toets ingehouden. Via Finder => menubalk => Archief => …

Bijdrager
    victor93

op de een of andere manier doet ie het nu wel… ik moest hem alleen even ontkoppelen en daarna weer koppelen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.