7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris

Prullenbak veranderd niet.

Mijn Prullenbak veranderd niet als ie vol is.

Weten jullie hoe dat komt?

Ik heb een Macbook Air, 2013 11″

Alvast bedankt,

Floris

Bijdrager
    Wiki Post
    Sleutelbeheerder
    Night

Wanneer is dit probleem begonnen?
    Welk OS draai je?
    Heb je iets geïnstalleerd rond de periode dat dit probleem zich begon voor te doen?
    Heb je al eens je Mac gereset?

MacBook Air SMC and PRAM reset

SMC RESET

1. Shut down the computer.
      1. Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
      2. On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
      3. Release all the keys and the power button at the same time.
      4. Press the power button to turn on the computer.

PRAM RESET

1. Shut down the computer.
      2. Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step
      3. Turn on the computer.
      4. Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
      5. Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
      6. Release the keys.

Heb je al eens de combo-updater van het jouw betreffende OS geïnstalleerd?

Geblokkeerd
      Anoniem

Dat heb ik soms ook, laatste versie van Mavericks (10.9.2). Het gebeurt niet altijd, maar vaak als ik iets weggooi blijft het icoontje een lege prullenbak tonen en kan ik hem ook niet legen via rechtermuisknop > Leeg Prullenmand. Als ik erop klik toont hij wél een volle mand en ik hem wel legen.

Komt dit overeen met jouw probleem?

Bijdrager
      Floris

@Night

Wanneer is dit probleem begonnen: Gistermiddag
      Welk OS draai je: 10.9.2
      Heb je iets geïnstalleerd rond de periode dat dit probleem zich begon voor te doen: Nee.
      Heb je al eens je Mac gereset: Ben ik dan mijn bestanden kwijt?

Bijdrager
      Floris

@Sunapple : Jup.

Sleutelbeheerder
      Night

Nee, na een reset ben je géén bestanden kwijt. Het zorgt er alleen voor dat je Mac een “frisse start” maakt.

Verder kun je ook eens opstarten in “safe-mode”, zodat alleen de Mac-eigen software bij het opstarten geladen wordt.
      Je start dan op met de SHIFT toets ingedrukt gehouden. Daarna kan je direct herstarten (zonder toetsen ingedrukt houden) om weer in je ‘normale’ OSX te komen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.